• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 04.09.14, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hull on, kui maksusüsteem hüppab ühest nurgast teise

Märtsis on valimised ja seda, missugune maksusüsteem on aastal 2016, saame teada järgmisel aastal poliitikutelt.
Olen suhteliselt kindel, et lähme rahulikult edasi, sest kõige hullem on ettevõtjatele see, kui süsteem hüppab ühest nurgast teise. Süsteemi hüplik muutmine on kõige enam pahandust tekitav muutmisviis. Konkreetsed muudatused määravad aga juba valimistulemused.
Meil on kolm olulist strateegilist eesmärki. Esiteks, ei  tohi olla ebaausat maksukonkurentsi. Sel aastal tehtud muudatused kuuluvadki paljuski sinna alla.
Teiseks, kasvusõbralik maksu­süsteem – peame jälgima seda, mis toetab kõige enam majanduskasvu. Kas elimineerida takistused, mis teenimise teel tekivad, või soodustada majanduskasvu seaduste tegemise või maksulepingute sõlmimisega. Meie probleem pole kõrged maksud, vaid madalad palgad ja käibed. Rikkust tekitab aga majanduskasv.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kolmandaks, solidaarne ja sotsiaalselt jätkusuutlik maksusüsteem. Sellest ei saa mööda vaadata, et maksusüsteemi eesmärk on ümber jagada rikkust.
Viimase aja seadusemuudatused on mitmekesised. Ma pole nõus, et kõik tehtud on paigutatav sildi alla, et ­ausaid karistatakse mõne petturi pärast. Kui petmisvõimaluse äravõtmine tekitab rohkem töötunde ausatele, on paslik mõelda sellele, et kui mõne petturi tõttu väheneb maksubaas, siis riigi vajadus avalikke teenuseid rahastada ei vähene. Sellisel juhul oleks ainus võimalus maksumäära tõsta, see ei oleks aga jätkusuutlik. Pigem peaks kehtivad maksud efektiivselt kokku koguma, mitte maksumäära tõstma.
Teisest küljest saame järeldusi teha siis, kui süsteem on juurdunud ja näeme tulemusi. Osaliselt oli vastuseis selle tõttu, et küsiti, et miks peab tegema nii, on ju teisi võimalusi.
Mina muid võimalusi palju ei näinud ja mul on neisse ka vähem usku. Näiteks üle 1000euroste arvete deklareerimise puhul on maksuametil päris suur surve süsteemi hoolega planeerida ja rakendada. Ameti juhid tunnevad seda survet ja ma tean, et asja arendatakse ülihoolikalt.
Toimetatud raamatupidaja.ee-le antud intervjuu põhjal

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele