Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kanal 2: arukus ei pääsenud võidule
Kanal2 peadirektor Urmas OruFoto: Andres Haabu
Kiirlaenureklaamide keelamine tele- ja raadioeetris toob kaasa reklaamide hinnatõusu, ütles Kanal2 peadirektor Urmas Oru.
Valitsus otsustas täna toetada
reklaamiseaduse muutmise eelnõu, millega keelatakse eraisikutele suunatud krediiditeenuse reklaamimine raadios ja televisioonis ning oluliselt piiratakse kõikide tarbimislaenude reklaami sisu.
Kanal2 peadirektor Urmas Oru nentis, et seadusemuudatus mõjutab telekanalit kindlasti negatiivselt. „Teema on üleval olnud pikalt, aga uskusime ja lootsime, et arukus pääseb võidule. Seekord läks teisiti,“ ütles ta.
„Ega seda kahjumit polegi nüüd nii lihtne kompenseerida. Kui keegi teab mingit võluvitsa, siis oleme avatud kõikidele mõtetele,“ märkis Oru. Kiirlaenude keelamine teleekraanil ja raadios toob tema sõnul tõenäoliselt kaasa hinnatõusu teistele klientidele. „Selleks, et tele- ja raadioprogrammi toota, on vaja mingit kindlat suurusjärku raha. Põhimõtteliselt tulebki kogu raha reklaamiturust,“ rääkis ta. Kuna järgmisel aastal on tulemas ka valimised, peaksid Oru sõnul poliitikud arvestama, et mõnevõrra saavad ka neile reklaamid olema kallimad. Kui suur hinnatõus võib reklaamiturul ees oodata, on Oru sõnul veel vara öelda.
Oru lisas, et kui kiirlaenureklaamide seaduse eelnõu üle arutama hakati, siis hindas Eesti Righäälingute Liit võimalikku mõju tele- ja raadiojaamadele 3 miljonile eurole.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.