• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis toodetava elektrirolleri esmaesitlus

    Noblessneri kvartalis esitleti kolmapäeval Eestis toodetavat elektrirollerit EXO Neutrino-t.

    EXO juhi Almar Proosi sõnul on suurem osa müügil olevatest elektrirolleritest Hiinas toodetud tüüpsõidukid, millele Euroopas on lisatud vaid firmamärk. “EXO Neutrino idee ja teostuse taga on eestlased. Sõiduki mootori, kontrolleri ja kere on valmistanud kohalikud mehhaanikud,” selgitas Proos pressiteate vahendusel.
    Eestis disainitud elektriroller eristub tema hinnangul nii hea juhitavuse kui ka erilise välimuse poolest. „Meie eesmärk oli luua väike ja keskkonnasõbralik linnasõiduk, millega sõitmine oleks põnev. Teame isiklikust kogemusest, millist sõidumõnu kaherattaline motosõiduk pakkuda võib, mistõttu seadsime oma põhieesmärgiks luua suurepäraste sõiduomadustega elektrirolleri. Samuti panime suurt rõhku rolleri disainile, et see näeks välja pigem kui väike mootorratas,“ rääkis motokrossi ja endurosõidu harrastajast Proos. Mootorrattahuvi jagavad kõik EXO meeskonna liikmed.
     Proosi sõnul paistab EXO Neutrino silma ka tehniliste näitajate poolest. “Kasutuses olev alumiiniumraam annab elektrirollerile sõiduelamust võimendavat jäikust ja kergust. EXO Neutrino elektrimootor teeb 5000 pööret minutis, samas kui paljude analoogsete rataste pöörded ei ületa 200,“ kirjeldas Proos. Lisaks on rolleril regeneratiivne pidur, mis oskab talletada aeglustamisel tekkivat energiat akusse hilisemaks kasutamiseks. Neutrino ühildub Bluetoothi abil nutitelefoniga.
    Väikese elektrisõiduki trumbiks on ka säästlikkus – 100 kilomeetri läbimiseks kulub umbes 60 sendi eest elektrit. Kui energiakulu bensiinile ümber arvutada, siis oleks seda vaja vaid 0,37 liitrit 100 km kohta. EXO Neutrino läbib ühe laadimiskorraga vähemalt 40 kilomeetrit ning sõidukiirus on elektrooniliselt piiratud 45 km/h-le tunnis.
     
    Noblessneri kvartalis esmaesitleti Eesti esimest elektrirollerit EXO Neutrino-t.Foto: Raul Mee
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Marili Niits: mida teha, et suvepuhkuste periood ei võtaks rohkem energiat, kui vastu annab?
Suvine töökorraldus peaks pöörama tähelepanu asendusülesannete õiglasele ja realistlikule jaotusele, et puhkusele suunduv töötaja saaks olla kindel, et kõik vajalik saab ka tema äraolekul tehtud, kirjutab
Suvine töökorraldus peaks pöörama tähelepanu asendusülesannete õiglasele ja realistlikule jaotusele, et puhkusele suunduv töötaja saaks olla kindel, et kõik vajalik saab ka tema äraolekul tehtud, kirjutab
Metallid kukkusid halvimasse kvartalisse pärast eelmist finantskriisi
Tööstusmetallide alamindeks on teises kvartalis langenud 26%, mis on suurima langus alates 2008. aasta lõpust. Langusele pöördusid metallid pärast Föderaalreservi 0,75protsendipunktist intressimäära tõstmist.
Tööstusmetallide alamindeks on teises kvartalis langenud 26%, mis on suurima langus alates 2008. aasta lõpust. Langusele pöördusid metallid pärast Föderaalreservi 0,75protsendipunktist intressimäära tõstmist.
Baltika juht lahkub ametist
Baltika juhatuse esimees Flavio Perini lahkub poolte kokkuleppel ametist, uueks juhiks saab senine juhatuse liige Brigitta Kippak.
Baltika juhatuse esimees Flavio Perini lahkub poolte kokkuleppel ametist, uueks juhiks saab senine juhatuse liige Brigitta Kippak.
Soome tarbijate usk tulevikku varises kokku
Kui tänavu peaks Soome reisijate häälekat vestlust Tallinna tänavatel väheks jääma, siis pole imestada midagi: tarbijate nii nõrka kindlust majandusolukorra suhtes sealne statistika ei mäletagi.
Kui tänavu peaks Soome reisijate häälekat vestlust Tallinna tänavatel väheks jääma, siis pole imestada midagi: tarbijate nii nõrka kindlust majandusolukorra suhtes sealne statistika ei mäletagi.
Venemaa ja Valgevene kaupade impordi täielik lõpetamine mõjutaks enim logistika-, metalli- ja puidusektorit
Venemaa ja Valgevene kaupade impordi täielik lõpetamine mõjutaks enim Eesti logistika-, metalli- ja puidusektorit, kus teistest riikidest pärit asenduskaubad on enam kui veerandi võrra kallimad, selgub Arenguseire Keskuse lühiraportist.
Venemaa ja Valgevene kaupade impordi täielik lõpetamine mõjutaks enim Eesti logistika-, metalli- ja puidusektorit, kus teistest riikidest pärit asenduskaubad on enam kui veerandi võrra kallimad, selgub Arenguseire Keskuse lühiraportist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.