Äripäev • 27. august 2015 kell 9:15

Veel üks versioon sadamajuhtide altkäemaksuloost

Toonane taristuminister Urve Palo ja Ain Kaljurand läinud sügisel ettevõtluse auhinnagalal. Palo on öelnud, et teadis juba pikka aega kapo huvist Kaljuranna tegemiste vastu.  Foto: Raul Mee

Kellelt Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ja juhatuse liige Allan Kiil altkäemaksu võtsid, on veel spekulatsiooni tasemel.

Kui peamiselt on altkäemaksu andmise kahtlusega seoses täna räägitud logistikaettevõtjatest Tõnis Pohlast ja Üllar Raadist, siis Saarte Hääl toob lisaks veel ühe versiooni - uute parvlaevade ehitamise.

Nimelt pidi seni Kaljuranna ja Kiili juhitud Tallinna Sadam hakkama tuleval aastal tegelema ka Väinamere parvlaevaühendusega.

Saarte Hääl kirjutab oma allikate jutule toetudes, et väidetavalt on juhtum seotud laevandusega ega saa välistada, et sinna võib olla segatud ka uute parvlaevade tellimine. Teadupoolest hakkab Tallinna Sadama tütarfirma TS Shipping 2016. aasta teisest poolest Väinamerel parvlaevaliiklust pakkuma.

Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro ütles eile Saarte Häälele, et altkäemaksuskandaal ei mõjuta uute laevade ehitamist. “Parvlaevade ehitamiseks on sõlmitud lepingud ja nende täitmine jätkub plaanipäraselt,” kinnitas Arro.

Kevadel kinnitas Kaljurand Tallinna Sadama juhina, et uute laevade ehitus Poola ja Türgi tehases on graafikus ning töö käib. Parvlaevade veeskamine on kavandatud selle aasta lõppu ning aluste käigukatsetused viiakse läbi 2016. aasta suvel. Vastavalt lepingule antakse parvlaevad Tallinna Sadamale üle 2016. aasta hilissuvel.

Hetkel kuum