• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea idee või katastroof?

    Kliendi tähelepanu püüdmiseks, ka sotsiaalmeedias, on tihti vaid üks võimalus.Foto: EPA

    Popkultuuriga võistelda suutvate reklaamide loomiseks peab olema loov. Kuigi lihtsate vahenditega võib saavutada palju, võib mõni alguses hea ideena tundunu osutada katastroofiks.

    "Pole lihtne luua midagi, mida inimesest tahavad uuesti näha. Kui seda suudad, siis inimesed ei pahanda, et nende tähelepanu hõivad, et otsi reklaami blokeerijaid jne," kommenteeris Suurbritannia reklaamiteoreetik Paul Feldwick.
    Klassikaliselt oodatakse reklaamist ettepanekut ja teadlikku sõnumit, kuid see on tema sõnul vaid üks teooria, millel on tõendeid ka vähevõitu. Reklaame võiks pigem vaadata kui alateadlikke võrgutusi, samas reklaam peab silma paistma, looma sotsiaalset konteksti ja olema meelelahutus. "Reklaami peab olema hea vaadata, et sa tahaks seda uuesti ja uuesti vaadata," leidis ta.
    Üks reklaam töötab kümne eest.
    "Loov reklaam on 11 korda efektiivsem, kui mitteloov. Korralikult loodud loov reklaam teeb 10 reklaami töö. See pole vaid lõbus. See on see on efektiivne," tõi Feldwick välja. Samas on tema sõnul loovust väga raske defineerida. Feldwick: "See ponud kunagi isegi Oxfordi sõnaraamatu sõna. Kas see on originaalsus, innovaatilisus, loovkunst, geenius, emotsiooni loomine? Millisest loovusest räägime? Milline loeb?"
    Mõnikord on märksõna lihtsus. Feldwick tõi näiteks Ned Doyle ja Maxwell Dane 1960. aastate kuulsa Volkswageni reklaami (vt foto allpool), kus glamuurihõnguliste autoreklaamide kõrvale loodi lihtne reklaam, mis vihjas, et mõistlik inimene ostab Saksa auto. "See reklaam oli omal ajal nii teistsugune, et pani vaatama. Lisaks väga heale tekstile, suutis ta luua suhteid. See positsioneeris VWd mõistliku sõidukina, mitte eputamiseks mõeldud autona," tõi Feldwick välja reklaami mitmetahulisust.
    Küsige kõike, kahelge kõiges
    Ettevõtja, disainer, Google'i loovusevangelist Jeremy Tai Abbetti sõnul tasub loovuse otsimisel eeskuju võtta lastest. "Meil paljudel on lapsed," rääkis kahel poisi isa, "ja, kui pole, siis oleme lapsed olnud. Käitu nagu laps: küsi ja katseta."Pidevalt tuleb tema sõnul olla valmis nagu laps, et kohaneda uue maailmaga. Muutused toimuvad eksponentsiaalselt: raadiol läks 40 aastat, et võita 50 miljonit kuulajat. Televisioon saavutas sama katvuse 10 aastaga, iPhone 3 aastaga, YouTube 6 kuuga ja Angry Birds 23 päevaga.
    Hoog alles võtab tuure üles.
    See kasv kiireneb veelgi ning need, kes peavad ennast hetkel tehnoloogiaeksperdiks, on tegelikkuses juba rongist maha jäänud. Et selle kiirrongiga kaasa kihutada, tuleb olla eluaegne õppija.
    Tehnoloogia areng muudab selle ka odavamaks ja kättesaadavamaks, mis on oluline teadmine justnimelt ettevõtetele, kes tehnoloogia abil turunduskampaaniaid läbi viivad. Näiteks kui droonid ja 3D-printerid olid varem väga kallid, nüüd saavad paljud neid endale lubada.
    "Kui sa pole uue välja mõtleja, pead olema esimene kasutaja. Tehnoloogia odavnedes on hiljem edu väga keeruline saavutada," lisas ta.
    Lihtsus, nagu näiteks Ned Doyle´i ja Maxwell Dane´i pool sajandit tagasi loodud Volkswageni reklaamis, töötab endiselt.Foto: DDB
    Odav tehnika annab tiivad
    Järjest odavamaks muutuv tehnika annab võimaluse inimestele ka loov olla, seda kokku panna uut moodi ja teenida uutmoodi. Kui klassikaliselt kuulsad inimesed teenivad andega, näiteks näitleja Gwyneth Paltrow teenis mullu 29 miljonit dollarit, siis samal ajal üks kass tuntud kui Grumpy Cat teenib täna 100 miljonit dollarit, sest ta näeb teistmoodi välja. "Raha liigub sinna, kus on tähelepanu. Grumpy Cat on hea näide uuest lähenemisest raha teenimisele, inimeste huvidest ja klassikalisest mugavustsoonist väljumisele," tõi Abbett välja.
    Ka ei usu ta, et 20. sajandi ettevõtted jäävad 21. sajandil ellu. "Kahtle kõiges," ärgitas ta uutmoodi mõtlema. "Ja tee seda kirega ja kunagi ei tea, kuhu see välja viib."
    Kuidas jääda silma ehk 3 nippi reklaamimiseks
    1. Lihtne läheb peale
    Brändid ja turundajad võistlevad inimeste tähelepanu pärast popkultuuriga. Meedialaviin, mis tarbijaid igal sammul pommitab on samas üks suurimaid stressi põhjustajaid. Selle vastu on rohtu: muuda oma tarbija maailma lihtsamaks. Juba tuntud leiutaja Leonardo da Vinci ütles - lihtsus on ülim geniaalsus.
    2. Vaid üks võimalus tähelepanuks
    Noorem generatsioon ei räägi enam telefoniga, vaid kasutab seda enda lõbustamiseks ning veedab enamasti aega rakendustes ja mitte veebis, nagu ekslikult arvatakse. Alla laetakse pigem vähem rakendusi ja kasutatakse olemasolevaid. Nii on tihti vaid üks kord võimalik muljet avaldada.

    Digiprohvet David Shing: tehnika muutub, vajadused mitte

    Turunduse olulisem ülesanne on inimvajaduste mõistmine, kui neist on aru saadud, siis alles saab hakata neid rahuldama.

    Samas ei tohiks unustada, et inimeste vajadused ei ole muutunud. Tehnoloogia on muutnud vaid viise, kuidas neid vajadusi rahuldada. Samas pole ma kindel, kas klassikalised ettevõtted selle sõna tõelist omadust teadvustavad. Airbnb - iga hotellituba on erinev, Uber - see tuleb, tahame või mitte. Kickstarter annab otse võimaluse investeerida.

    Eksperimenteerimine on viinud meid uute lahenduste otsimiseni. Asjade internet, kantav elektroonika, eksperimenteerimine - need loovad pidevalt uut infot ja eri asju kokku pannes sünnivad uued tooted ning lahendused. Kiibistatud varrukatega ülikond, tite imemiskordi lugev lutt, suitsetamisest loobuda aitav välgumihkel - nimekiri näib lõputu.

    3. Reklaam - mitte kahuripauk, vaid snaiperi lask
    Ainult mobiilis olemisest ei piisa, vaja on läheneda loovalt ja tabada tarbija käitumise mustreid. Siin on võlusõnad veenmine, mõjutammine, rakendamine ja kinnitamine. Digitaalsed seadmed annavad hea võimaluse olla 24/7 esindatud ja kohal. Hea tulemuse annab reaalajas täpselt sihitud reklaam (programmatic), mis ei tekita nii palju reklaamimüra ning pakub vaatajale täpselt talle meelepäraseid kampaaniaid.
    Info ja loovus elavad käsikäes ning võimaldavad üheskoos luua midagi meeldejäävat. Kui sa lähtud alati reeglitest, jääd lõbust ilma! Nagu ütles Katharine Hepburn.
    Allikas: David Shing
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Börs: USA turul parim nädal alates juunist
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
Piirangud lennutasid Rakvere firmas keskmise palga üle 4000 euro
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
FEB sai konkurendi ostuks loa
Kütte-, veevarustuse ja ventilatsiooniseadmete müüja FEB sai konkurentsiametilt loa osta taanlastelt samas valdkonnas tegutsev ettevõtte Vaga Tehnika Eesti.
Kütte-, veevarustuse ja ventilatsiooniseadmete müüja FEB sai konkurentsiametilt loa osta taanlastelt samas valdkonnas tegutsev ettevõtte Vaga Tehnika Eesti.