Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ferrari sõit läheb üle kivide ja kändude

    Ferrari vormel-1 tiim on väga olulisel kohal firma tegemistes ja ajaloos.Foto: EPA

    Ferrari lootus võistelda luksusbrändidega pole hästi välja tulnud.

    „Ferraril on identiteedikriis,“ ütles investeerimisfirma ADW Capital Partnersi asutaja Adam Wyden. „Nad teatasid maailmale, et on luksusfirma. Seega nad peaksid hakkama käituma nagu Hermes või Loro Piana. Nad ei peaks tegelema mütside või T-särkide müügiga vormelifännidele.“
    Ferrari aktsiaemissioonist on möödas kuus kuud, aga brändi laiendamine ei ole hästi õnnestunud, kirjutab Bloomberg. See survestab ettevõtte juhtkonda ning investorid ootavad, et Ferrari oma strateegiat muudaks.
    Investorid on olnud autotootja tuleviku suhtes skeptilised ja aktsia on alates oktoobrist – mil toimus ka aktsiaemissioon – langenud üle 20 protsendi. Ettevõtte juhtkonnal on mitmeid väljakutseid. Näiteks on autotootja jaoks väga kulukas vormel-1 sarjas osalemine. Lisaks loodetakse Ferrari bränd muuta veelgi eksklusiivsemaks, mis ei ole veel õnnestunud. Mütside ja T-särkide müümine ei aita luksusliku brändi kujundamisele kaasa.
    Ferrari peaks käituma nagu luksusfirma
    Ferrari probleemid tekkisid luksustoodete turu raskete aegade tulekuga. Pariisi ja Brüsseli terrorirünnakud peletasid Aasia ja Lähis-Ida rahakad turistid Euroopast eemale. Sellele lisandus ka Hiina nõudluse jahenemine. Kõik see survestab LVMH-d, Burberry Groupi ja Pradat - viimase aktsia on aastaga langenud lausa 42 protsenti.
    Ferrari tahab oma brändi muuta luksuslikumaks. „Paljud riideesemed, mida me oma poodides müüme, ei ole luksusbrändile kohased,“ tunnistas Fiat Chrysleri (Ferrari emafirma) tegevjuht Sergio Marchionne reedel. Tema roll Ferraris tõenäoliselt kasvab, sest Ferrari tegevjuht Amedeo Felisa läheb peagi erru.
    Lisatoodete müük on kesine
    Ferrari luksusbrändi laiendamine oli üks nurgakivisid, millega autotootja lootis pärast Fiat Chryslerist eraldumist võita investorite poolehoidu.
    Ferrari püüd siseneda luksusmoe- ja aksessuaaride turule on saanud juba tagasilööke. „Ferrari jaemüügiks mõeldud esemed on väga kaugel sellest, mida pakuvad LVMH, Hermes ja Richemont,“ ütles investeerimisfirma Kepler Cheuvreux’ analüütik Thomas Besson. „Me ei näe praegu teisi viise, kuidas Ferrari võiks oma käivet litsentside ja brändiga seotud tegevustega suurendada. Kõik need tegevused tuleks üle vaadata.“
    Marchionne on lubanud, et Ferrarist saab „täielik luksusbränd,“ aga püüdlused pole vilja kandnud. Aksessuaaride ja teiste toodete müügikäive ulatus 2014. aastal vaid 21 miljoni euroni. See on alla protsendi terve ettevõtte käibest. Ferrari pole veel detailselt avalikustanud, kuidas neil eelmisel aastal läks.
    Ferrari lõbustuspargid on populaarsed
    Ühes valdkonnas on Ferrari oma brändi siiski edukalt litsentseerinud – lõbustuspargid. Näiteks Abu Dhabi Ferrari World, kus saab meelt lahutada erinevatel temaatilistel atraktsioonidel. Peagi luuakse Barcelona lähedale Ferrari Land. Teemaparke arendatakse ka Hiinas ja Põhja-Ameerikas.
    „Ferrari on paradoks,“ ütles Milano tehnikaülikooli turundusprofessor Giuliano Noci. „Bränd on ikooniline, aga see on niivõrd autodega seotud, et seda on raske laiendada teistesse valdkondadesse.“
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA infrastruktuuri buumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.