Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma suurim alkoholitootja pööras pilgu mittejoovastavate jookide poole
Vormelisõitja Jenson Button Johnnie Walkeri promoüritusel.Foto: epa
Briti kange alkoholi tootja Diageo, kellele kuuluvad näiteks brändid Johnnie Walker, Smirnoff, Captain Morgan ja Guinness, omandas vähemusosaluse karastusjooke tootvas Seedlipis, kirjutas täna Financial Times.
Ehkki 2014. aastal tuli Diageo Indoneesias välja alkoholivaba õllega Guinness Zero ning tänavu tõi Nigeerias turule alkovaba Orijin Zero, on Seedlip börsiettevõtte jaoks esimene mittealkohoolse joogi bränd. Diageo investeeris karastusjoogi tootmisse läbi enda kolm aastat tagasi loodud fondi Distill Ventures, kuid jätab avalikustamata Seedlipisse süstitud summa suuruse.
Financial Times märgib, et maailma suurima alkoholitootja selline samm peegeldab tarbijate eelistuste muutumist: 2002. kuni 2012. aastani on Inglismaal joovastavate jookide tarbimine vähenenud 26 protsendi võrra. Ka Põhja-Ameerikas on tendents alkohoolsete jookide müügi vähenemise suunas, lisab väljaanne.
Karastusjook Seedlip on alates väljatulekust mullu novembris saanud sisse tohutu turundushoo - tippkokkade (näiteks Gordon Ramsay) kiitusest kuni mainekate kauplusteni, kuhu see müügile on jõudnud. Tegemist on Briti ettevõtja ja endise turundusspetsialisti Ben Bransoni loodud tootega, mida praegu valmistatakse kaht sorti: nelgi-sidruni-kardemoni ning magusherne-kurgi-nurmika maitsega.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.