• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 01.09.16, 21:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elon Musk kiirustab Tesla tehaseid takka

Tesla Motorsi juht Elon Musk uimastas mais investoreid uudisega, et tänu fenomenaalsele nõudlusele uue Model 3 suhtes, kiirendab ta ettevõtte niigi agresiivset ehitusplaani kahe aasta võrra.
Elon Musk kiirustab Tesla tehaseid takka
  • Foto: EPA
Selle asemel, et suurendada tootmist 500 000 autoni aastaks 2020, soovib Musk jõuda sellele tasemele aastaks 2018, vahendab Bloomerg.
Ettevõte tunnistas hiljuti ka ise väljakutse erakordset suurust: “Meil ei ole praegusel hetkel sellises mahus tootmise kogemust nagu me loodame saavutada Model 3 puhul ning edu saavutamiseks peame välja arendama efektiivse, automatiseeritud ning madala hinnaga tootmisvõimekuse, protsessi ning tarneahela, mis tagaks soovitus mahus tootmise.”
Nüüd aga, kõigest 10 kuud enne iseenda seatud 1.juuli 2017. aasta tähtaega, mil peaks algama Model 3 massitootmine, ehitatakse jätkuvalt masinat, mis hakkab ehitama Model 3-e.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ligi 373 000 klienti on juba maksnud 1000 dollarit elektriauto sissemakseks.
Tesla lubas mitte korrata viga, mis tehti Model X-ga ehk autol olid liiga keerulised elemendid nagu näiteks vertikaalselt avanevad uksed.
Aprillis tõdes firma, et nende tarneprobleemides on süüdi liigne uue tehnoloogia kasutamine.
Kontrastina on Model 3 disanitud lihtsamaks tootmiseks ning samuti toodetakse mitmeid detaile ise, mitte ei tarnita neid teistelt tootjatelt.
Musk on tarnijatele ning töötajatele teada andnud, et ta ei tolereeri suurt mahajäämust. “Ma ei eelda, et me suudame jõuda 1.juuliks täistootmiseni,” sõnas ta. “Kuid ma teen endast kõik, et tarnijad ja ettevõtte töötajad annaksid endast parima eesmärgi täitmiseks.
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele