Liina Laks • 21. veebruar 2017
Jaga lugu:

Swedbank plaanib pop-up-pangandust

Swedbank  Foto: Erik Prozes

Ajal, mil aina enam inimesi eelistab internetipangandust, kaalub Swedbank niinimetatud ajutiste kontorite loomist, vahendab Bloomberg.

„Me otsime võimalusi, kuidas seda ellu viia ja sel päeval, mil me seda tutvustame, võib näha, et kaart saab olema täiesti teistsugune,“ rääkis Christer Tragardh, Swedbanki Rootsi juht. Swedbank AB on oma kontorite võrgustikku alates 2011. aastast juba 2/3 võrra vähendanud ja näeb visioonina nii-öelda liikuvate pankade loomist kõikjale – alates ülikoolidest ja lõpetades kinnisvaramaaklerite büroodega. Praegu tegeldakse Swedbankis lahenduse turvalisuse ja infrastruktuuri poolega.

Põhjus, miks Swedbank tahab Rootsis päris kontorite asemel proovida uudset ajutise kontori lahendust, on klientide soov ajada asju internetis ja äppide kaudu, vahendab Bloomberg. Sularaha kasutamine olevat Rootsis langenud sellisele tasemele, et keskpangad mõtlevad, juba, kas sel on üldse tulevikku.

Isegi Svenska Handelsbanken AB, kelle ärimudel rajanebki klientide rahulolu tagavatel kontoritel, on alates 2011. aastast nende arvu vähendanud 600-lt 248-le.

„Meil on palju ettevõtetest kliente ja nemad tahavad panka minna,“ rääkis Tragardh. „Neil on vaja kedagi, kellega rääkida saaks. Meil on ka eraisikuid, kellel on rohkem vajadusi, ning nemadki soovivad aeg-ajalt pangas käia,“ lisas ta.

Swedbank teeb juba koostööd oma maakleritega ning rajab nende kontoritesse pop-up-kontoreid. Samuti on Swedbank katsetanud koostööd pangabusside ja raamatukogudega Balti riikides.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas