• OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 16.06.17, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas vallutada üheksa kuuga üheksa turgu?

Eestis välja mõeldud energiavesi on jõudnud üheksa kuuga üheksale turule. Ettevõtte asutajatel on suured ambitsioonid oma tootega kaugele jõuda. Lähiajal on kavas minna Austraalia ja Lõuna-Aafrika turule.
Kofeiiniga vett tootva Belief Wateri juhatuse liikmed Raido Kereme (mikrofoniga) ja Gert-Kristjan Rungi ütlevad, et kui alguses ei tahtnud keegi väikese idufirmaga koostööd teha, siis nüüd on teisiti.
  • Kofeiiniga vett tootva Belief Wateri juhatuse liikmed Raido Kereme (mikrofoniga) ja Gert-Kristjan Rungi ütlevad, et kui alguses ei tahtnud keegi väikese idufirmaga koostööd teha, siis nüüd on teisiti.
  • Foto: Andres Teiss
Belief Water OÜ juhatuse liikmed Raido Kereme ja Gert-Kristjan Rungi lasid eelmise suve lõpus turule Euroopa esimese energiavee. Statistika oli neile näidanud, et kümne aasta jooksul on kasvanud kõige enam energiajookide ja funktsionaalse vee müük ning nii tekkis mõte hakata tootma energiavett.
Hiljuti otsis ettevõte ühisrahastusplatvormi Fundwise kaudu rahastust. Gert-Kristjan Rungi sõnul neil otseselt lisakapitali vaja ei olnud, kuid kuna tahetakse teha rahvuslikku brändi Eesti joogitööstuses, siis oleks tore, kui kampa tuleksid kontaktide ja teadmistega teised ettevõtted ja investorid. Näiteks leidsid nad nii kontakti ühe võimaliku koostööpartneriga Valgevenes.
Kokku kaasati 153 investorit, kes panustasid 123 923 eurot. “Eriti tore on see, et kõik need inimesed on ka meie toote püsitarbijad ja aitavad sõna levitada oma tutvusringkonnas,” märkis Raido Kereme.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Belief Water hoiab kõiki osanikke oma tegemistega kursis ja kaasab neid ka otsustesse. Investoritele saadetakse regulaarseid uudiskirju. “Teeme maksimumi, et kõik oleksid rahul info liikumise ja tulemustega,” ütles Kereme.
Eesti brändina soovivad nad panustada kohalikku kultuuriellu ja seetõttu otsustasid suurtoetajana kampa lüüa XII noorte laulu- ja tantsupeoga “Mina jään” koos Premia ja Põltsamaa Felixiga. “Meil on eksklusiivsed õigused seal väljas olla. Lisaks tuleme välja ka teemakohase pudeliga,” rääkis Rungi.
Eesmärk kasutada igas riigis edasimüüjad
Praeguseks on üheksa kuud tegutsenud ettevõte jõudnud üheksale turule. Alles alustati Leedus, Poolas ja Prantsusmaal ning kohe alustatakse tarneid Austraaliasse, Taani ja Hollandi.
“Hollandis on käimas British Petroleumi müügi katsetus,” ütles Rungi. Kereme sõnul on British Petroleumil Euroopas väga palju tanklaid ning seetõttu nähakse sellest koostööst suurt võimalust. Kereme sõnul on nende strateegia kasutada igas riigis edasimüüjaid. Edukalt välisturul tegutsemiseks on tarvis kohalikke kontakte ning teha pidevalt turundustegevusi. See on ainus viis, kuidas välisturul tegutseda, lisas ta.
Loe ettevõtte plaanidest pikemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele