Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüük hakkas kihutama

    Autod.Foto: Shutterstock

    Uute autode müük vajutas juunis senisest veelgi tugevamalt gaasi ja eriti võimsalt kasvas tarbesõidukite turg.

    33,7%kasvas juunis uute autode müük aasta varasemaga võrreldes.
    Eestis müüdi juunis 2666 uut sõiduautot ehk 672 rohkem kui möödunud aasta juunis. See tähendab 33,7% kasvu. Kuue kuuga on tänavu müüdud 13332 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta kuue kuu müügi 13,4%, teatas autode müügi ja teenindusettevõtete liit AMTEL. Mais kasvas uute autode müük viiendiku võrra.
    Kõige populaarsem segment oli tänavu esimesel poolaastal väiksema keskklassi autod, mille turuosa oli 23,2%. Tarbijatele meeldisid ka keskmised maasturid (20%) ja keskautod (15,2%). Eksporti läks juunis 77 uut sõiduautot ja esimese poolastaga kokku 597. Uute sõiduautode osakaal kogu impordist moodustas juunis 58%.
    Populaarseimad automargid olid nii juunis kui ka esimesel poolaastal samad  – Toyota, Škoda ja Volkswagen. Kuue kuuga on tarbijad eelistanud Toyota autosid 2281 juhul, Škoda sõiduautosid on müüdud 1709 ja Volkswageneid 1029.
    Mudelite seas juhib kuue kuu kokkuvõttes edetabelit Škoda Octavia 672 autoga, järgnevad kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 506 ja 462 autoga.
    Tarbesõidukeid müüdi juunis 566, mis ületab eelmise aasta juunikuu müüki 39,1%. Esimese poolaastaga on Eestis kokku müüdud 2995 uut tarbesõidukit, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 11,9%. Markidest eelistasid tarbijad nii juunis kui ka esimesel poolaastal enim Citroeni, millele järgnesid Renault ja Peugeot. Veokeid müüs juunis enim Scania, mis on olnud edukaim ka esimese poolaasta kokkuvõttes.
    Automüüjad: juuni oli erakordne
    Tänavuste populaarseimate automarkide Toyota ja Škoda edasimüüjate sõnul on suure kasvu taga konkreetsed põhjused ja oma mõju võib olla ka Eesti eesistumisel ELis.
    Amserv Grupi juhatuse liige ja tegevjuht Rene Varek nii suurt kasvu oodata ei osanud ja uute autode müügi kasv aasta varasemaga võrreldes enam kui kolmandiku võrra on juunis tema sõnul erakordne, kuid ta oskab siiski tuua välja põhjuseid, mis hüppelise tõusu taga peituda võivad.
    „Paljudel markidel olid suured kampaaniad ja suurklientidele autoloovutamised, mis kandusid tehingutena juunisse. Automüügis on kaks kõrgperioodi: kevadel lume sulamise ajal ja teine septembris-oktoobris, kui jälle maalt linna tullakse. Juuni tavaliselt selline kõrgaeg pole,“ selgitas Varek.
    Ka teise populaarseima margi Škoda edasimüüja Auto100 juhatuse liige Janek Aavik märkis, et jätkuva kasvu taga juunis on vähemalt Auto100 esindatavate markide puhul tõsiasi, et kevadkuudel tellitud autod on jõudnud nüüd klientideni.
    "Puhkuste periood tähendab reeglina ka vaiksemat perioodi müügisalongides ning eeldatavasti juuli ja ka augusti kasvuprotsendid juuni tasemele ei küündi. Samas on eeldused stabiilseks kasvuks endiselt olemas ja jääme positiivse kasvuprognoosi juurde ka kogu aasta lõikes," lisas Aavik.
    Rendiautode pakkujad mehitavad end suveks
    Varek ütles, et pikemas perspektiivis tasandub senine suur kasv ilmselt ära ja aasta lõikes kasv nii suur ei tule. Müügitempo aeglustub ilmselt pisut, kuigi eelmise aastaga võrreldes tänavu automüük tervikuna tõenäoliselt veidi kasvab.
    Oma mõju on Aaviku sõnul turu kasvule juunis kindlasti ka sõidukite renti pakkuvate ettevõtete suuremal ostul, kes suvehooajaks oma rendiparki suurendasid. "Siin võib kaudseid seoseid leida Eesit juhtiva rolli ülevõtmisel Euroopa Liidus," ütles ta.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.