Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüük hakkas kihutama
Uute autode müük vajutas juunis senisest veelgi tugevamalt gaasi ja eriti võimsalt kasvas tarbesõidukite turg.
33,7%kasvas juunis uute autode müük aasta varasemaga võrreldes.
Eestis müüdi juunis 2666 uut sõiduautot ehk 672 rohkem kui möödunud aasta juunis. See tähendab 33,7% kasvu. Kuue kuuga on tänavu müüdud 13332 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta kuue kuu müügi 13,4%, teatas autode müügi ja teenindusettevõtete liit AMTEL. Mais
kasvas uute autode müük viiendiku võrra.
Kõige populaarsem segment oli tänavu esimesel poolaastal väiksema keskklassi autod, mille turuosa oli 23,2%. Tarbijatele meeldisid ka keskmised maasturid (20%) ja keskautod (15,2%). Eksporti läks juunis 77 uut sõiduautot ja esimese poolastaga kokku 597. Uute sõiduautode osakaal kogu impordist moodustas juunis 58%.
Populaarseimad automargid olid nii juunis kui ka esimesel poolaastal samad – Toyota, Škoda ja Volkswagen. Kuue kuuga on tarbijad eelistanud Toyota autosid 2281 juhul, Škoda sõiduautosid on müüdud 1709 ja Volkswageneid 1029.
Mudelite seas juhib kuue kuu kokkuvõttes edetabelit Škoda Octavia 672 autoga, järgnevad kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 506 ja 462 autoga.
Tarbesõidukeid müüdi juunis 566, mis ületab eelmise aasta juunikuu müüki 39,1%. Esimese poolaastaga on Eestis kokku müüdud 2995 uut tarbesõidukit, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 11,9%. Markidest eelistasid tarbijad nii juunis kui ka esimesel poolaastal enim Citroeni, millele järgnesid Renault ja Peugeot. Veokeid müüs juunis enim Scania, mis on olnud edukaim ka esimese poolaasta kokkuvõttes.
Automüüjad: juuni oli erakordne
Tänavuste populaarseimate automarkide Toyota ja Škoda edasimüüjate sõnul on suure kasvu taga konkreetsed põhjused ja oma mõju võib olla ka Eesti eesistumisel ELis.
Amserv Grupi juhatuse liige ja tegevjuht Rene Varek nii suurt kasvu oodata ei osanud ja uute autode müügi kasv aasta varasemaga võrreldes enam kui kolmandiku võrra on juunis tema sõnul erakordne, kuid ta oskab siiski tuua välja põhjuseid, mis hüppelise tõusu taga peituda võivad.
„Paljudel markidel olid suured kampaaniad ja suurklientidele autoloovutamised, mis kandusid tehingutena juunisse. Automüügis on kaks kõrgperioodi: kevadel lume sulamise ajal ja teine septembris-oktoobris, kui jälle maalt linna tullakse. Juuni tavaliselt selline kõrgaeg pole,“ selgitas Varek.
Ka teise populaarseima margi Škoda edasimüüja Auto100 juhatuse liige Janek Aavik märkis, et jätkuva kasvu taga juunis on vähemalt Auto100 esindatavate markide puhul tõsiasi, et kevadkuudel tellitud autod on jõudnud nüüd klientideni.
"Puhkuste periood tähendab reeglina ka vaiksemat perioodi müügisalongides ning eeldatavasti juuli ja ka augusti kasvuprotsendid juuni tasemele ei küündi. Samas on eeldused stabiilseks kasvuks endiselt olemas ja jääme positiivse kasvuprognoosi juurde ka kogu aasta lõikes," lisas Aavik.
Rendiautode pakkujad mehitavad end suveks
Varek ütles, et pikemas perspektiivis tasandub senine suur kasv ilmselt ära ja aasta lõikes kasv nii suur ei tule. Müügitempo aeglustub ilmselt pisut, kuigi eelmise aastaga võrreldes tänavu automüük tervikuna tõenäoliselt veidi kasvab.
Oma mõju on Aaviku sõnul turu kasvule juunis kindlasti ka sõidukite renti pakkuvate ettevõtete suuremal ostul, kes suvehooajaks oma rendiparki suurendasid. "Siin võib kaudseid seoseid leida Eesit juhtiva rolli ülevõtmisel Euroopa Liidus," ütles ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.