Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telia netipaketid tarbijakaitsel pinnuks silmas
Internetipaketi katkestamisel või vahetamisel kuutasu täies ulatuses välja nõuda ei ole seaduslik, otsustas tarbijakaitseamet Teliale tehtud ettekirjutuses.
Probleem seisneb Telia mobiilse interneti pakettide tüüptingimustes, mille järgi peab osade pakettide lõpetamisel ostja iga kord kuutasu täie rauaga välja maksma ning vahetamisel maksma kallima paketi kuutasu, arvesse võtmata, kas lepingut muudeti näiteks 5. või 25. kuupäeval.
Tarbijakaitseamet ütles selle peale telekomifirmale, et selline lähenemine on ebamõistlik ning palus juba mullu suvel, et Telia arvutaks neid tasusid võrdeliselt tegeliku teenuse kasutamisega.
Telia vastas ametile, et tegemist on mahupõhiste pakettidega ning selline arveldamine on põhjendatud, aga tarbijakaitseamet pidas sellist argumenti alusetuks ning põhjendamatuks, sest paketi ostnu käest ei saa oodata, et ta üritaks kogu paketi mahu kiirkorras ära kulutada, samuti piiravad sellised tingimused inimeste vabadust valida, millal täpselt paketti vahetada või lõpetada.
Praeguseks on seis sealmaal, et Telia klienditeenindus teeb ümberarvestuse ainult neile klientidele, kes pretensiooni esitavad. Veebruari alguseks lubatud muudatusi arveldussüsteemis valmis ei jõutud, mis tõttu ähvardas tarbijakaitseamet Teliat ettekirjutuses ka 9600eurose sunnirahaga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.