Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti oma elektriauto sünni taga otsige naist

    Kolmerattaline elektriauto Nobe, mida hakatakse valmistama Eestis.Foto: Nobe Cars

    Elektriauto Nobe looja Roman Muljar tunnistas intervjuus Delovõje Vedomostile, et omapärase sõiduki sünni idee on seotud armastuse ja naistega.

    „Ostsin kunagi oma naisele rolleri, aga tema palus sellest teha midagi stabiilsemat,“ rääkis Muljar. „Siis ma tegin talle kolmerattalise motorolleri. Aga seal oli vaid üks istekoht. Ja et meie peres on 74. aastast pärit „põrnikas“, siis tekkiski mõte luua kaasaegse tehnoloogiaga, aga retrovälimusega uus „põrnikas“. Kolm aastat tööd, ja siin on tulemus.“
    Tootmine tuleb Tallinna lähedale
    Praegu on Nobe keskendunud sellele, et saaks valmistada esimesed sada autot – tegemist on piiratud partiiga. Kolmerattalist autot töötatakse välja koos portugali inseneridega firmast CEiiA ja kui see töö saab valmis, käivitub tootmine Eestis, kuskil Tallinna külje all, lubab Muljar.
    Selle pärast, et selline sõiduk äkki meie kliimasse ei sobigi, Muljar ei muretse. „Mul on kavas sellega sõita lumel Norras ja Soomes,“ teatas ta. „See auto on valmistatud nii, et töötab suurepäraselt nii kuumas kui ka -20kraadises külmas.“
    Aku võimaldab ühe laadimisega läbi sõita 200-210 km – seda on Muljari sõnul sama palju kui Nissan Leafil, kuid Nobe oma kaalub viis korda vähem. Autol on lisaks veel ka 5kilovatine liitiumaku, mis on paigutatud kohvrisse ja asub kapoti all. „Kohvrike on muidugi raske, 12 kilo, aga seda saab endaga ühes võtta kontorisse, koju või kohvikusse, laadida seal ja sõita veel 50 lisakilomeetrit,“ selgitas Muljar.
    Auto keskmiseks hinnaks prognoosib Muljar 30 000 eurot, kohvrikeses lisaaku läheb maksma umbes 6000 eurot.
    Vaja veel palju raha
    Suurim investor, kes ostis Nobe aktsiaid 24 000 euro eest, on pärit Eestist. Nädala algul oli investoreid kokku 87 (nüüdseks juba üle 100), neist 16 olid eestlased. Üks Nobe aktsia maksab 122 eurot, lisab Muljar.
    Ühisrahastusplatvormilt FundedByMe on praeguseks kogutud üle 100 000 euro, kuid Muljar tunnistab, et eesmärk on 900 000. „Aga ka sellest piisab, et ehitada välja raam ja teha esimene prototüüp,“ rääkis ta. „Sealt me saame raha, et esitleda seda mudelit maailma suurlinnades.“
    Nobe projektile saab õla alla panna 30. augustini FundedByMe platvormi kaudu. Ettevõttel on kokku 56 746 aktsiat, millest avalikus müügis on praegu 13,04 protsenti. Muljar lisab, et neil on edaspidi kavas veelgi rahakaasamisi ning et pikemas plaanis ei välista idufirma ka börsile minekut.
    Mida kujutab endast Nobe?
    Kolmerattaline sõiduk mahutab kolm reisijat ning ruumi jääb ka pagasile.Põhiaku ja mobiilne aku võimaldavad kombineerituna sõita ühe laadimisega maksimaalselt 270 km.Sõiduki tippkiiruseks on 110 km/h.Esimesed erimudelite hulka kuuluvad sõidukid valmivad juba 2020. aasta keskpaigaks.Sõiduki hind on üle 30 000 euro.Huvilised juba järjekorrasEsimese Nobe, seerianumbriga 001 ostis Rovio brändijuht Peter Vesterbacka. Eelmüügis olevast sajast autost soovivad selle omanikuks saada veel teinegi soome mängumaailmaguru David Helgason, tehnorikkur Juha Hulkko ja Luksemburgi investeerimisfondi IT-juht Jan Nielsen.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.