• OMX Baltic−0,07%301,93
  • OMX Riga0,2%894,73
  • OMX Tallinn−0,08%2 067,84
  • OMX Vilnius0,36%1 201,82
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,23%8 740,5
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,07%301,93
  • OMX Riga0,2%894,73
  • OMX Tallinn−0,08%2 067,84
  • OMX Vilnius0,36%1 201,82
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,23%8 740,5
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 02.10.18, 08:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liviko jäi hispaanlastele silma

Eesti alkoholitootja Liviko jäi maailma ühel suurimal alkoholimessil oma džinniga hispaanlastele silma.
Hispaanlased huvituvad Eesti alkoholist.
  • Hispaanlased huvituvad Eesti alkoholist.
  • Foto: JUAN CARLOS HIDALGO
Liviko ekspordidirektor Jörgen Herman rääkis Äripäeva hommikuprogrammis, et hispaanlastele jäi Düsseldorfis toimunud alkoholimessil silma džinn Crafters, mis ongi eksporditurgudele loodud. „Kevadel jäime silma ja septembris lõime käed,“ rääkis Herman. See tähendab, et Crafters on jõudnud juba 25le välisturule.
Kusjuures üsna pea teatab Liviko ühe uue ekspordiriigi veel. „Kuna veel pole lepingut allkirjastatud, siis seda uut riiki veel ei täpsusta,“ ütles Herman. Saladusloor langeb lähinädalail.
Herman tõdes, et eksport on Livikole väga tähtsa osakaaluga. Kokku on praegu Livikol 32 eksporditurgu. Messil silma jäämist, nagu juhtus hispaanlaste puhul, tuleb Hermani sõnul ette küllaltki tihti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige olulisem ekspordipartnerite leidmisel on Hermani sõnul toode. „Toode on A ja O,“ sõnas ta. „Kui toode on läbilöögivõimeline, on kõik võimalik. Tuleb kriitiliselt läbi mõelda, mida kuhu müüa saab,“ ütles ta. Näiteks on tema sõnul Crafters Livikol ekspordipotentsiaaliga seetõttu, et Euroopas on džinni tarbimine kasvutrendis. Samuti pole Hermani sõnul tehtud kompromissi ei sisu ega ka pakendi osas, mistõttu Crafters 2016. aastast alates nii mitmesse riiki jõudnud ongi.
Herman tõdes, et Euroopasse eksportides on asju lihtsam ajada kui kusagil mujal, eriti kui tegu on mõne riigiga – nagu Hispaania -, kes on ka ise suur alkoholitootja. „Sellised riigid kipuvad liberaalsemad olema“, sõnas ta. Seevastu näiteks põhjamaades ja Kanadas on alkoholimonopole. Samuti on osade riikide nõuded toodetele spetsiifilisemad, näiteks Iisraelil on koššeri nõuded.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele