Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liviko jäi hispaanlastele silma
Eesti alkoholitootja Liviko jäi maailma ühel suurimal alkoholimessil oma džinniga hispaanlastele silma.
Liviko ekspordidirektor Jörgen Herman rääkis Äripäeva hommikuprogrammis, et hispaanlastele jäi Düsseldorfis toimunud alkoholimessil silma džinn Crafters, mis ongi eksporditurgudele loodud. „Kevadel jäime silma ja septembris lõime käed,“ rääkis Herman. See tähendab, et Crafters on jõudnud juba 25le välisturule.
Kusjuures üsna pea teatab Liviko ühe uue ekspordiriigi veel. „Kuna veel pole lepingut allkirjastatud, siis seda uut riiki veel ei täpsusta,“ ütles Herman. Saladusloor langeb lähinädalail.
Herman tõdes, et eksport on Livikole väga tähtsa osakaaluga. Kokku on praegu Livikol 32 eksporditurgu. Messil silma jäämist, nagu juhtus hispaanlaste puhul, tuleb Hermani sõnul ette küllaltki tihti.
Kõige olulisem ekspordipartnerite leidmisel on Hermani sõnul toode. „Toode on A ja O,“ sõnas ta. „Kui toode on läbilöögivõimeline, on kõik võimalik. Tuleb kriitiliselt läbi mõelda, mida kuhu müüa saab,“ ütles ta. Näiteks on tema sõnul Crafters Livikol ekspordipotentsiaaliga seetõttu, et Euroopas on džinni tarbimine kasvutrendis. Samuti pole Hermani sõnul tehtud kompromissi ei sisu ega ka pakendi osas, mistõttu Crafters 2016. aastast alates nii mitmesse riiki jõudnud ongi.
Herman tõdes, et Euroopasse eksportides on asju lihtsam ajada kui kusagil mujal, eriti kui tegu on mõne riigiga – nagu Hispaania -, kes on ka ise suur alkoholitootja. „Sellised riigid kipuvad liberaalsemad olema“, sõnas ta. Seevastu näiteks põhjamaades ja Kanadas on alkoholimonopole. Samuti on osade riikide nõuded toodetele spetsiifilisemad, näiteks Iisraelil on koššeri nõuded.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.