• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 23.11.18, 08:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee nõuab Operaililt 6 miljonit

Eesti Raudtee esitas kohtule hagi, milles palub mõista ASilt Operail Eesti Raudtee kasuks välja viimase kolme aasta jooksul osaliselt saamata jäänud kasutustasu.
Tartu jaam.
  • Tartu jaam.
  • Foto: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee teatel selgus raamatupidamisandmete auditeerimisel, et Operail ei ole viimastel aastatel maksnud Eesti Raudteele raudtee kasutustasu kogu kasutatud teenuse eest. „Tasumata on jäänud vedurite tühisõitude kasutustasu püsikulu osa, mis on seaduses ette nähtud ja tehnilise järelevalve ameti poolt kinnitatud. Teised vedajad on kasutustasu maksnud täies ulatuses,“ selgitas ta pressiteate vahendusel.
Hagi sisseandmisele eelnesid mitu kuud kestnud läbirääkimised. Kolme aasta peale kokku ulatub saamata jäänud kasutustasude osa 6,1 miljoni euroni.
Ärileht kirjutab, et Operaili kinnitusel on nõue põhjendamatu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Pea kümme aastat oleme Eesti Raudtee infrastruktuuril vedanud kehtivate kokkulepete alusel. Arved on tasutud alati ettemaksuga. Meile täna esitatud nõue on arusaamatu ning peame seda täiesti põhjendamatuks,“ sõnas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu Ärilehele ning lisas, et vaidlus puudutab kuus aastat tagasi sõlmitud raudtee infrastruktuuri kasutamise lepingut.
Operail, endise nimega EVR Cargo, on Eesti riigile kuuluv raudtee-ettevõte, mille põhilisteks ärisuundadeks on kaubavedu, vedurite ja vagunite remont ja ehitus ning veeremi rent.
Ettevõtte üheksa kuu ärikasum oli 7,5 miljonit eurot, eelmise aasta samal perioodil oli ettevõtte ligi 2 miljoni euroses kahjumis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele