• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • 04.03.19, 09:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütused vedasid jaekaubanduse kasvu

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2019. aasta jaanuaris 2018. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 6%, teatab statistikaamet.
Kütused vedasid jaekaubanduse kasvu
  • Kütused vedasid jaekaubanduse kasvu Foto: Eiko Kink
2019. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 556,8 miljonit eurot. Müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu suurenes 2018. aasta jaanuariga võrreldes ligi neljandiku võrra (24%). Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldasid mõju eelmise aasta jaanuari väga madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind. Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu kasv andis pea poole kogu jaekaubandusettevõtete müügitulu juurdekasvust.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2018. aasta jaanuariga võrreldes 3%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta jaanuaris.
Kõige rohkem ehk 7% suurenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi –kioskites, turgudel, otsemüük – 6%.
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2018. aasta jaanuariga võrreldes 2%.
Võrreldes detsembriga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 16%. Tegemist on tavapärase langusega, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:00
Investeerimiskulla ABC I – investeerimiskuld kui mõiste, spread, investeeringu jaotamine
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele