• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • 05.12.23, 10:30

Toote keskkonnamõju mõõtmine – andmepõhine alus järgmiste sammude seadmiseks

Keskkonnateadlikkus ja jätkusuutlikkus on muutunud ettevõtluses keskseteks teemadeks. Vaatame, kuidas ettevõtted saavad oma toodete keskkonnamõju mõõta ja juhtida.
Sirli Pehme
  • Sirli Pehme
  • Foto: Rain Jüristo
Ettevõtetelt oodatakse üha enam oma keskkonnamõjude vähendamist. Toote keskkonnamõju kohta võivad huvi tunda erinevad osapooled – kliendid ja tarneahela partnerid, kuid vahel ka finantsasutused või projektide rahastajad. Ettevõttele endale on arusaam enda toodete keskkonnamõjust hädavajalik, et mõju teadmispõhiselt juhtida.
Toote keskkonnamõju mõõtmiseks kasutatakse olelusringi hindamist (Life Cycle Assessment, LCA), mis võimaldab mõõta erinevaid keskkonnamõjusid võimalikult terviklikult, n-ö hällist kuni hauani (või uue “hällini”).
Keskkonnamõju juhtimise alustalaks on mõju tuvastamine, mis annab hea aluse nii plaanide tegemiseks (sh kulude vähendamiseks) kui ka faktipõhiseks kommunikatsiooniks. Väheneb ka oht, et teadmatusest kommunikeeritakse aktiivselt tegevusi/aspekte, mille tegelik panus toote kogumõjusse on väga väike, samal ajal olulised teemad jäävad tähelepanuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegevuste järjekord võiks olla selline:
1. Mõõda mõjud, pane paika eesmärgid ja tegevusplaan.
2. Mõõda ja kommunikeeri, kuidas läheb.
3. Võimalusel tee koostööd selleks, et leida uusi mõjude vähendamise võimalusi tulevikus.
Keskkonnamõju mõõtmine ei ole ainult vajalik samm keskkonnasõbralikuma tegevuse suunas, vaid ka oluline element ettevõtte suhtluses klientide, partnerite ja rahastajatega. Pidev mõõtmine ja edusammude kommunikeerimine aitab leida uusi võimalusi mõjude vähendamiseks, tagades seeläbi ettevõtte jätkusuutliku arengu. Selge on see, et toote keskkonnamõju mõõtmine ja juhtimine on kriitilise tähtsusega ettevõtte vastutustundliku ja keskkonnateadliku tuleviku kujundamisel.
Kui soovid teada saada rohkem, kuidas mõõta toote keskkonnamõju, on tulemas koolitus "Toote keskkonnamõjude hindamine", mille koolitaja on Sirli Pehme.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele