Rail Baltic on suur projekt. Fotol ehitustööd Tallinnas.
Foto: Andras Kralla
Kahtlus seisneb selles, kas Rail Baltica ehitamise eest vastutavad ametnikud võtsid vastu otsuseid, mis võisid tuua suurt kahju riigieelarvele. Need otsused puudutavad näiteks Riia raudteesilla ehituslepingut ja keskvaksali ehitust.
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimesest voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.
Rail Baltic Estonia uueks tehniliseks juhiks ja juhatuse liikmeks sai 17 aastat Eesti Energias töötanud Lauri Ulm, kes varem juhtis Enefit Greeni tuuleparkide arendusi.
Reedeni saab märkida investorite hulgas populaarse Iute Groupi uue perioodi võlakirju. Uute tagatud eelisvõlakirjade nimiväärtus on 100 eurot ja intressimäär 12% aastas. Lisaks traditsiooniliselt heale tootlusele on Iute võlakirjad olnud Tallinna börsil alati ka aktiivselt kaubeldavad, ületades vahel isegi Tallinna börsi suurima päevakäibega aktsia käivet.