Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.
- Suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel algasid juba 2023. aasta oktoobris. Foto: Andras Kralla
Sisuturundussaates tuleb pikemalt juttu Rail Balticu Ülemiste terminalist – mis on hetkeseis, millised hanked on juba töös ja millised plaanis lähiajal välja kuulutada, kuidas muutub linnaruum Ülemistel ning kuidas hakkavad omavahel ühenduma Elroni ja Rail Balticu rongid.
Räägime ka Pärnu, Rapla ja väiksemate peatuste ehitusest ja ajakavast.
Stuudios on Rail Balticu reisijate ja teenindavate rajatiste peaprojektijuht Martin Kaljumäe. Saadet juhib Hando Sinisalu.
Rail Balticu hetkeseis: milliseid jaamu ehitatakse ja millal need valmivad
Seotud lood
Infortari kontserni ettevõte INF Infra OÜ ja Rail Baltic Estonia allkirjastasid lepingu Rail Baltica põhitrassi ehitamiseks Kangru–Saku lõigul.
Balti riikide ühisprojekt Rail Baltic saab rohkem kui 1 miljardi euro suuruse rahasüsti.
Rail Baltic Estonia vastutab raudteeühenduse ehitamise eest ning täna püsime ehitamise tempos, et 2030. aastaks ühendus valmiks. Nii ehitus kui kõik vajalikud ettevalmistustööd alates hangetest kuni maade omandamiseni käivad, kirjutab Rail Baltic Estonia vastuses Balti riikide riigikontrollide ülevaatele.
Eestit Euroopaga ühendava raudtee ehitamiseks soovib riigifirma luua alliansi ehitajatega. Tallinnast Iklani ulatuva raudtee ja osaliselt selle muldkeha ehitamine läheb maksma kuni 932 miljonit eurot.
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.