• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.10.12, 17:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam: meil pole kokkulepet

Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili sõnul on sadam jäämurdja ostmiseks suhelnud kümnete laevafirmadega ja ühega kokkulepet pole.     
Järgneb e-posti teel tehtud intervjuu Allan Kiiliga.
Kuidas on võimalik korraldada vähempakkumine kuni 50 miljoni eurose jäämurdja soetamiseks vaid nädala ajaga, nagu teeb Tallinna Sadam (pakkumise kuulutasite välja 2. oktoobril ja pakkumused avate 9. oktoobril)?
Vähempakkumise aeg on tingitud veeteede ameti konkursi tähtajast. Kui me suudame selle ajaga saavutada tulemuse, et keegi on huvitatud etteantud tingimustele vastava laeva müügist, siis viime tulemi nõukogusse. See, et Eesti riigile on vaja jäälõhkujat, on laevandussektoris olnud teada suvest. Kaardistasime sellel ainulaadsel turul valitseva olukorra ja suhtlesime kümnete laevafirmadega. Kõigile võimalikele müüjatele on olnud teada, et jäämurdja kavatsetakse hankida ja mitte ehitada. Täna on pigem küsimus selles, kas selliseid aluseid on müügil ja kui on, siis mitme vahel saame valikuid teha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuidas on võimalik, et jõuate pärast 9. oktoobril pakkumuste ülevaatamist esitada oma pakkumuse veel 12. oktoobriks veeteede ametile, osalemaks 10-aastasel jäämurdeteenuse riigihankel?
Tulenevalt asjaolust, et Tallinna Sadam on antud küsimusega tegelenud juba kuid, on nende tähtaegade vahele jäävad kaks tööpäeva pakkumise esitamiseks piisav.
Kuidas kommenteerite kummalistest asjaoludest tekkinud kahtlust, et Tallinna Sadama väljakuulutatud vähempakkumine on vaid näiline ja Tallinna Sadamal on juba olemas tehingupartner jäämurdja soetamiseks?
Tehingupartner on olemas siis, kui on midagi kindlat kokku lepitud ja nõukogu poolt kinnitatud. Meie võimalikust jäämurdja ostust räägitakse juba suvest, huvitunuid on, kes paluvad infot. Nii veeteede amet oma hankel kui ka Tallinna Sadam ootavad kõiki potentsiaalseid pakkujaid. Seda, kas osaleda veeteede ameti hankel jäämurdeteenuse osutamisel, saab otsustada Tallinna Sadama nõukogu pärast seda, kui on teada laekunud vähempakkumised.
Äripäeva andmetel on Tallinna Sadam arutanud rahandusministeeriumi ja majandusministeeriumiga Soome ettevõtte Arctia jäämurdja ostmist konkursita. Kas see vastab tõele? Kui jah, siis miks toimus selline arutelu?
See ei vasta tõele. Tallinna Sadam analüüsis olukorda sellel turul ja selgitas välja võimalikud pakkujad. Et leida parim võimalik lahendus, otsustas Tallinna Sadam jäämurdja vähempakkumise kasuks.
Kas Tallinna Sadamal on kokkulepe Soome firmaga Arctia neilt jäämurdja ostmiseks?
Ei ole kokkulepet. Tallinna Sadam on kohtunud nii selle ettevõtte juhtidega kui ka mitmete teiste laevafirmadega, kus teemaks on olnud jäämurdmise küsimused Soome lahel. Tallinna Sadam on näiteks kohtunud ka Helsingi sadamaga ja ka nendel kohtumistel on olnud teemaks jäälõhkumine. See teemade ring on meile väga tähtis ja kaugemasse tulevikku vaadates loodame just Helsingi sadamaga leida hea lahendi mõlemale sadamale. Rõhutan üle, et antud hetkel otsime me jäämurdjat kõigilt võimalikelt pakkujatelt vähempakkumise teel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele