Positiivne propaganda teeb väikerahva suureks

29. oktoober 2014, 11:00
Taani-Saksa propagandakunstnik Asmund Havsteen-Mikkelsen.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141029/OPINION/141029638/AR/0/AR-141029638.jpg

Väikese rahvaarvuga ja paljukannatanud Gröönimaad edukalt propageerinud Taani-Saksa propagandakunstnik Asmund Havsteen-Mikkelsen tunnistab Äripäevale antud intervjuus, et jõud pole kinnitatud suurus. Väikerahvad saavad maailmas silma paista, kui oskavad oma sõnumit õigesti levitada.

Asmund Havsteen-Mikkelsen, miks on vaja positiivset propagandat?

Positiivne propaganda on seotud valgustusprotsessiga. See suurendab inimeste enesekindlust ja enesekriitikat, aitab inimesed välja tuua nende eneste poolt põhjustatud kannatustest, proovib luua paremat maailma. Vabastab. Positiivne propaganda on lisaväärtusega energia, mis levib. Negatiivne propaganda vastupidi ehitab inimeste elu ümber pimedusemüüri.

Olete kombineerinud propaganda kunstiga. Kuidas?

Kunagi oli propagandamasin armee osa: taheti jagada oma sõnumit maailmale ja kasutati militaarretoorikat. Nii väikeses ühiskonnas nagu Gröönimaal oli meil edu, sest meediale oli otsene ligipääs ja võistlejad praktiliselt puudusid. Me olime esimene kunstiprojekt ajalehe esiküljel. Propaganda töötab paremini, kui meediakanalite hulk on limiteeritud ning kui sul on täpne sõnum.

Millised reeglid ja tehnikad töötavad kõige paremini, kui on vaja toetada väikest rahvust? Mis teeb sellise propaganda võimsaks?

Heal propagandal peab olema hea idee, mis muutub kohe populaarseks. See peab kujundama inimeste jaoks arusaama, et maailm saab olla erinev. Et jõud pole kinnitatud suurus, vaid seda saab vaidlustada. Väikerahvad saavad maailmas silma paista ja suured olla, kui oskavad õiget tehnikat kasutades oma sõnumit levitada.

Miks peavad igal kommunikatsiooni- või turundusjuhil olema teadmised propagandast?

Propaganda kasutab psühholoogiat pragmaatilisel viisil. Selle eesmärk on manipuleerida avalikkusega, et hakataks uskuma sinu väärtusi või toodet, mida turundad. Propaganda on alati erapoolik, sõltudes kontekstist. Info pole kunagi neutraalne ning me peame oma seisukoha alati täpselt läbi mõtlema, enne kui saame teha head propagandat.

Asmund Havsteen-Mikkelsen esineb 6. novembril kommunikatsiooniajakirja Kaja mõttekojas “Propaganda jõuline peatõste. Mida peab iga kommunikatsioonijuht ja turundaja sellest teadma?” 

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. October 2014, 11:00
Otsi:

Ava täpsem otsing