Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks me Eestist ära läksime

    Kristjan LindFoto: Erakogu

    Eesti on suurepärase ettevõtluskeskonnaga riik, mis suudab luua eeldused kiiret kasvu tagaajavate firmade tekkeks. Ent edukalt firmat juhtides tuleb paratamatult ühel hetkel suuremale turule kolida, kirjutab Bikeepi kaasasutaja ja tegevjuht Kristjan Lind.

    Jõudsime hiljuti San Fransisco lahe ääres paikneva suurima ja legendaarseima ühistranspordisüsteemiga Bay Area Rapid Transit District (BART) lepingut sõlmides 126 miljoni reisijani aastas.
    Omakorda on see ka koht, kus Eesti jääb edasiarenguks väikeseks. Et kasvada veelgi, tuleb teha see samm ja kolida ettevõtte peakontor välismaale. Mitte selleks, et Eestist võimalikult kaugele kolida, vaid just kliendile lähedale.
    Kohaloleku eelis
    Piltlikult on iga ettevõte kui kaupmees, kes soovib oma ammendamatu toodanguvaru turul maha müüa. Kujundlikult on küsimus, kas minna oma toodanguga turule, kus käib iga päev 10 või 1000 inimest. Valik on kõigile selge ja meie näitel on turu suuruste vahe oluliselt rohkem kui 100 korda. Just see vahe sai otsustavaks.
    Loomulikult on ühe variandina olemas võimalus kõik oma tegevused siiski kodumaal hoida ja teha Eestist müüki ja äriarendust. Kuid meile tundub see piltlikult valikuna, kas minna oma õunakoormaga turule kohale või üritada oma taluhoovilt saata sinna sõnum, et me võime teile siit õunu saata. Samal ajal on turul teised õunamüüjad, kes kohaloleku eelist kasutavad.
    Just müük ja äriarendus on tegevused, mis peaksid ideaalis kohalikul turul toimuma. Seda siis B2B hardware' valdkonnas, kus tegutseme. Usalduse küsimus on lihtsalt liiga suur ja seda võidab üksnes näost näkku kohtudes. Kohalik müügimees võidab oluliselt kiiremini selle usalduse ja seeläbi ka tehingu.
    Eesti nišš maailmaturul
    Palju on meilt uuritud ka, miks sihime just Ameerika Ühendriikide turgu. Lähedal on ju Eestiga võrreldes palju suuri rattariike, mis suudaks meile aastateks väljakutseid pakkuda. Euroopa riikidesse äri laiendamine on aga sarnane uue äri käivitamisega – omad reeglid, keel, kultuur.
    Ameerika Ühendriikides seda ei ole ja kliendid on valmis rohkem ratta infrastruktuuri investeerima. Lisaks on USAs teenusekultuur oluliselt kõrgemal tasemel ning kliendi püüdmiseks ja hoidmiseks ollakse nõus palju tegema. Siin ongi just meie võimalus, ameeriklased vaimustuvad uuenduslikest lahendustest, mis nende elu lihtsamaks teevad. Meid nähakse siin kui jalgrattaparklate Ferrarit, mis eristub, mõjub erilise ja uuenduslikuna. Rääkimata sellest, et turvalisemat lahendust kui meil pole maailmas loodud.
    Pole kahtlustki, et Eesti on suurepärane koht ettevõtte alustamiseks. See on tehtud võimalikult lihtsaks ja siin pakutakse piisavalt rahastamisvõimalusi paljulubavale ettevõttele. Ka kasvamiseks on keskkond hea, kui välja jätta kõrged tööjõumaksud. Ometi tuleb ühel hetkel teha paratamatu otsus ja liikuda suuremale areenile. Usun, et see võikski olla Eesti nišš globaliseeruval maailmaturul – luua head tingimused idufirmade tekkeks ja arenguks. Sest praktiliselt iga idu, kes siit välja kolib, jätab vähemalt mingi osa tehnoloogiaarendusest veel pikaks ajaks Eestisse. Sama kehtib meie puhul.
    Autor: Kristjan Lind
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.