Jaga lugu:
Arvamused
Ainult tellijale

Helena Evert: kes tahab keset suve kontoris istuda?

Ettevõtte juhtkond tõmbas sügavalt hinge sisse ja tegi eksperimendi, andes kõigile kontoritöötajatele vabaduse tulla ja minna, millal nad ise soovivad. Eksperimendi tulemused on üllatavad, kirjutab Tele2 personalidirektor Helena Evert.

Helena Evert.  Foto: erakogu

Eelmisel aastal viisime ellu poliitika, et kontoritöötajad ei pea enam kohal käima selleks, et kohal olla. Kõigil on nüüd võimalus teha tööd ajal, mil nad seda soovivad, ja kohas, kus nad seda soovivad, sest oluline on ju töö tulemus.

Et ühiskonna ja tööturuga kaasas käia, polnudki tegelikult muud valikut kui inimesed vabaks anda. Eriti noored ei taha end enam pikalt ühe ettevõttega siduda, mistõttu tuleb neile töö ja tingimused organisatsioonis võimalikult meelepäraseks ja sobivaks muuta. Telekomi-, idufirmade ja IT-sektor konkureerivad paljuski samade töötajate nimel ning selleks, et olla atraktiivne tööandja, oleme oma töökultuuri startupilikuks ja paindlikuks muutnud.

Kardeti, et töö jääb tegemata

Kui viimase poole aasta jooksul on Tele2s kodukontorit regulaarselt kasutanud 70 protsenti töötajatest, siis praegu, juulikuus, on kontor peaaegu tühi ja vahest tekib ringi vaadates petlik tunne, kas keegi tööd ka veel teeb? Jah, paljud juhid ettevõttes just seda kartsidki, et töö jääb tegemata.

Päris paljude juhtidega tuli seetõttu suhelda ja välja selgitada nende hirmud ning tuua näiteid, et teine osakond saab hakkama ka siis, kui inimesed pole kogu aeg käeulatuses.

Ega kui inimene ülemuse silma all arvuti taga istub, ei tähenda, et ta ilmtingimata midagi kasulikku teeb. Inimese paneb päriselt kirega tööle hoopis teistsugune, sisemine motivatsioon. Kui töötajad tunnevad, et neid usaldatakse, siis teevad nad tööd hingega.

Küll aga tuleb siin ka teine oluline koht, millele tähelepanu pöörata ja mis võib olla juhtidele suuremgi väljakutse kui hirmu ületamine, et eemal töötades ei tee töötaja tööd – selleks on ületöötamine. Kodus tööd tehes võib päevast kiirelt öö saada. Seetõttu on juhtidel vajalik jälgida ja hinnata regulaarselt ka töötajate töökoormust.

Töötaja ise teab lõpuks paremini, kus ja millal tal töö paremini välja tuleb ja ettevõtte jaoks on oluline, et töö saaks tehtud. Ja et töötajad oleks sealjuures ka õnnelikud.

Aga kes siis koosolekul käib?

Kodukontoris või õues töötamiseks peab ettevõte ise tingimused looma.

Aasta tagasi asendasime kogu kontoris allesjäänud lauaseadmed sülearvutitega, mis annab inimestele esmase mobiilsuse. Ettevõtte enda poolt on kogu töö digitaliseeritud, kõik töömaterjalid on veebis üleval. Viimase aasta jooksul pole me kogu Tele2 kontori peale ühtegi pakki paberit enam ostnud.

Kaugtöö soodustamiseks jagasime kõigile soovi avaldanud töötajatele tasuta piiramatu internetiga wifiruuterid. Ja koosolekuid tuleb ikka koos pidada, aga seda saab teha ka üle veebi. Seepärast paneme kõikide koosolekute kutsete juurde ka lingi veebikonverentsile, juhuks kui kõik osalejad pole kontoris.

Mida räägivad numbrid?

Mõõtsime enne ja pärast paindliku kontori (mis tähendab ka vabadust kontoris vabalt valitud kohal tööd teha) sisseseadmist inimeste rahulolu. Ja kõik tulemused läksid peale muudatust hooga üles – nii töötajate rahulolu, produktiivsus kui ka osakondade koostöö.

Kuna paljudel tuleb töö endiselt kõige paremini välja kontoris, siis saavad nemad kasutada vaba graafikut näiteks sobival ajal poes või trennis käimiseks.

Julgustan ettevõtteid rohkem töötajatele vabadust andma. Juba teadmine, et inimene on vaba, tõstab tegelikult tootlikkust ja lojaalsust. Töötaja hindab usaldust. Me ei ole ju enam lapsed, kellele reegleid kehtestada.

Juunis Eestis tehtud uuring näitab, et 60 protsenti inimestest sooviks suvel õues töötada. Usaldage oma inimesi ja lubage nad kasvõi välikohvikusse või parki värske õhu kätte tööd tegema. Internet on ju kõikjal.

Jaga lugu:
Hetkel kuum