Automaksu taga paistavad pigem rahanumbrid kui rohepööre – plaan tervikuna on suur viga, kirjutab Bassadone Balticu tegevjuht Erkki Ots.

- Erkki Ots. Foto: Andres Haabu
Autoturu peamine väljakutse on muutuda keskkonnasõbralikumaks. Eestis on uute elektriautode müük tänavu kahe esimese kuu kokkuvõttes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud küll 2,7 protsendilt 4,1 protsendile, kuid võrreldes Soomega on seda 7 ning Euroopa keskmisega võrreldes 2,5 korda vähem. Isegi Baltikumi keskmisele jääme 1,5 korda alla.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Samal ajal rõhutavad mõlemad autorendiettevõtted, et kvaliteetse ühistranspordita maainimesele ei tohi seadus liiga teha.
Sõnumid võiksid olla natukene selgemad, praegu räägitakse, et on vaja 120 miljonit koguda, siis räägitakse, et maks peaks vähendama autostumist, viskas Auto100 Škoda margi müügijuhi Gert Rohtla õhku murekoha.
Mootorsõidukite müügikäive ületas esimeses kvartalis esmakordselt miljardi euro piiri, rääkis Äripäeva konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv. Kuigi kasvu tõi suuresti hinnatõus, näitab see, et inimeste ostujulgus pole selles sektoris oluliselt kahanenud.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Aastal 2017 esimese suurema bitcoini buumi ajal, mida juhtiv majandusmeedia aktiivselt kajastas, väljendasid paljud professionaalsed investorid ja finantsettevõtete juhid krüptovarade tuleviku suhtes tõsist skeptilisust. J.P. Morgani (JPM) juht Jamie Dimon pidas krüptovaluutatehinguid pettuseks ja ütles, et vallandab iga ettevõtte töötaja, kes selle nimel bitcoinidega kaupleb. Kongressi kuulamistel nimetas Dimon krüptoraha tokeneid "detsentraliseeritud püramiidskeemideks" ja soovitas valitsusel nendega seotud tehingud keelata.