Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärielu õppetunnid: kuidas me endast räägime

    Käisin nädala eest kinomajas filmiinimeste kõnekoosolekul. Sõna sai ka külaline Lätist, minu arusaamas sealne Jaan Ruus, filmiloolane ja -kriitik Agris Redovics. Sõnum, mis kõlama jäi, oli pettumus oma riigis, kuna Lätis ei ole peetud oluliseks toetada omamaist filmikunsti.

    Tunnistan, et ei tunne eriti lätlaste filmiloomingut. Lapsepõlvest mäletan mällusööbiva tunnusmeloodia tõttu mammutseriaali “Pikk tee düünides”. Ja mõne aasta eest nägin ETVst lätlaste naivistlikku Riia kaitsmise filmi, meie “Nimed marmortahvlil” paralleelteost. Ei jätnud erilist muljet. Mine võta kinni, kas nad vaatasid meie “Marmortahvlit” sama pilguga? Kuid lätlase jutu järel oli kuidagi kehv tunne. Sellest loost saab tuua minu arvates paikapidava paralleeli ettevõttega: kuidas töötajad oma firmast räägivad. Viisist, kuidas seda tehakse, võib välja lugeda nii mõndagi. On muidugi veel lihtsamaid võtteid. Delfi ülesehitaja Ville Jehe ütles kord toredasti, et ettevõttega tutvudes mine käi esmalt ära WCs, kuna see räägib palju firma kultuurist. Ma ei tea, kus on Läti riigis see WC, mille järgi saaks hinnata nende kui organisatsiooni kultuuri, aga Ville teooria järgi ei tohiks sealt midagi ilusat vastu vaadata. Märkan üha, kui olulist rolli tulemuste saavutamisel mängib inimeste hoiak, see fiiling, millega ülesande kallale asutakse. Ja muidugi ka see, kuidas siht enesele ja kogu organisatsioonile arusaadavaks tehakse. Organisatsioonisisene kommunikeerimine jääb pahatihti üldse ära või tehakse seda poolikult, viimasel hetkel. Tuttav suhtekorraldaja rääkis, kuidas nad suhtekorralduse aastaauhindasid valides otsivad osalema ettevõtete sisekommunikatsiooni case’e, kuid ikka ja jälle osalevad ühed ja samad ettevõtted, üks energiafirma ja suurpank. Ma ei arva, et teistel suurtel ettevõtetel on kama, mida oma inimesed neist räägivad. Ja vaevalt on kõigides ettevõtetes sisekommunikatsioon lükatud sekretäri kitsatele õlgadele. Tõde on pigem see, et sisekommunikatsioon nõuab pahatihti välisest mitu korda suuremat panustamist ilma otsest kasu toomata. Ja seda panustamist ei tihka me efektiivsuse otsimise ajastul sageli lubada.
    Loomulikult on igas organisatsioonis virisejaid.Mõned ettevõtted taluvad nende olemasolu, teised vabanevad säärastest esimesel võimalusel. Minu kogemus ütleb, et sageli ei taheta vahet teha, kas inimene teeb organisatsiooni aadressil asjalikku kriitikat või vigiseb niisama. Ja nõnda ei visata pesuveega välja mitte ainult last, vaid ka lapsel vannis kaasas olnud lelud. Vanameister Mati Talvik võrdles äsjases juubeliintervjuus tänast ajakirjanikutööd tehasetööga, kus loomingulisusel pole enam tähtsust, vaid palga väljateenimiseks peab karbi nööpe valmis treima. Vaevalt vanameister niisama paugutab, tema sõnumis peaks olema ajakirjandusjuhtidele mõtlemisainet küllaga. Sattusin ükspäev lugema Eesti ühe suurema ekspordiettevõtte Wolf Groupi kodulehte. Tublid mehed veavad üle maailma laiali ehitussegusid ja muid materjale. Mind ei hämmastanud mitte nende äri mastaapsus, vaid loovus, millega nad on oma firmale lähenenud. Nad esitavad oma ettevõttest originaalse ja köitva loo, mis loob erede ettekujutuse selle firma - hundikarja, nagu nad end nimetasid - toimivast kultuurist. Oleks võinud ju läheneda lihtsalt, laduda ritta oma tooted, visiooni ja missiooni ja meiliaadressi. Aga ei, nad on toonud pealtnäha igavasse liinitöösse loomingu. Huvitav, mida oleks üks hundikarja liige selle lätlase asemel rääkinud?
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA suur ravimitootja Eli Lilly kasvatas puhaskasumit pea 70%
Ameerika ravimifirma Eli Lilly and Company avalikustas täna 2024. aasta esimese kvartali majandustulemused, millest selgus, et ettevõtte puhaskasum suurenes aastaga üle 67protsendi.
Ameerika ravimifirma Eli Lilly and Company avalikustas täna 2024. aasta esimese kvartali majandustulemused, millest selgus, et ettevõtte puhaskasum suurenes aastaga üle 67protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Tuntud prillipoekett sai konkurendi ostuks loa
Pro Optika prillipoeketti pidav OptiPRO sai konkurentsiametilt loa osta 33 prillipoega Pere Optika kauplustekett.
Pro Optika prillipoeketti pidav OptiPRO sai konkurentsiametilt loa osta 33 prillipoega Pere Optika kauplustekett.