Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aira Tammemäe: Estonian Air hullem kui püramiidskeem

    Klientide huvid lükatakse kõrvale kohe, kui mängu tuleb raha. Äripäev kiidab Estonian Airiga toimuvat. Äripäeva müügiveebi Best Sales toimetajana ma sellega ei nõustu. Estonian Airiga toimuv on ebaeetilisem kui püramiidskeem.

    "Äripäev tunnustab Palmeri otsusekindlat tegutsemist lennufirma päästmisel," kirjutas aripaev.ee. Hoolimata Äripäeva seisukohast ei saa ma Best Salesi toimetajana heaks kiita sihtpunktide kärpeid ega ka poolte töötajate koondamist. Kumbki neist sammudest ei ole klientide huvides.
    Rääkides sihtpunktidest rõhutakse Estonian Airi mõnele ebaõnnestunud liinilennule Põhja-Soome. Paraku ei lenda Estonian Air enam ka Tbilisisse, Londonisse, vähendab oluliselt lende Pariisi ja keegi ei räägi suveperioodi populaarsetest liinidest näiteks Veneetsiasse või Barcelonasse. Tbilisi liinilennud olid praktiliselt välja müüdud. Näiteks 5.09 väljalennule Tallinnast ei olnud võimalik pileteid saada ja 12.09 väljalennul oli lennuk viimase kohani täis. Sama seis oli Veneetsia lendudega suvel. Need on kogemuslikud näited. Mõistetav, et käputäie äriklientide huvides on liinid Brüsselisse ja Stockholmi, aga suurem enamus eestlasi ei lenda iial nendesse sihtpunktidesse. Kelle huvides Estonian Air siis lõpuks lendab?
    "Tänase seisuga olen ma positiivne, sest ettevõte liigub kindlasti õiges suunas. Estonian Airi klientidele kasumlik lennufirma kindlasti ei meeldi, sest Tallinnast otseühenduste arv jääb sel juhul paratamatult piiratuks," kirjutas Andrus Aljas, Estonian Airi president aastail 2007-2011 täna aripaev.ee lehel. See lause illustreerib ilmekalt hoiakut, millega Best Sales oponeerib. Kuidas saab ettevõte liikuda õiges suunas, kui pakutav teenus samal ajal klientidele ei meeldi? Eriti ebaeetiline on see kontekstis, kus need nn kliendid on samal ajal ka maksumaksjatena firma omanikud. Muudame siis Estonian Airi juba poliitikute või ärimeeste erafirmaks liinidega Brüsselisse ja Stockholmi.
    Nõukogu küündimatust saab lihtsalt lahustada tegevjuhi ja sealt edasi töötajate vallandamisega. Täna on teada, et Erkki Raasuke jätkab Estonian Airi nõukogus. "Nõukogu esimehe valib nõukogu ise, kuid majandusminister Juhan Parts on kinnitanud, et näeks sellel kohal jätkamas Raasukest," saame lugeda ERRi uudisest. Milline vastutus on siinjuures Estonian Airi nõukogul? Tuleb välja, et probleem lahendati Tero Taskila vallandamise, liinilendudest loobumise ja poolte töötajate koondamisega. See on kahtlemata kõige lihtsam, aga ka kõige küündimatum viis ühe äriorganisatsiooni juhtimiseks. Jääb küsimus, kes võttis Taskila tööle ja valis laienemisstrateegia? Äripäeva teemaveebi Best Salesi lugejaid puudutab see küsimus eriti tervavalt, kuna probleemide ilmnemisel on liiga sageli löögi all müügi- ja teenindusorganisatsioonid, kuigi vastutus on ilmselgelt juhtidel ja omanikel. Lõpuks taandub see vastutuseks kliendi ees, sest Estonian Airi pilootidest, pardapersonalist ja igapäevasest teenindusest sõltub, kas klient tahab või julgeb selle lennukompaniiga veel lennata. Raasukese jätkamine Estonian Airi nõukogus illustreerib ebaeetilist ärikultuuri.
    Kes vajab 99% eestlaste jaoks mõttetute sihtpunktidega lennufirmat? Millist klienditeenindust ja usaldusväärsust saame oodata firmalt, kes koondas just pooled oma töötajad? Miks tunnustab Eesti majandusleht uut strateegiat, mis jätab kliendid ilma nii teenusest kui teenindusest? Eelkõige on Äripäeva müügiveebi Best Sales lugejatel õigustatud küsimus, miks jätkab Raasuke Estonian Airi nõukogus.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.