Marek Reinaas • 6. november 2013 kell 3:13

Peletame kauboikapitalismi poliitikast

Vajaksime hädasti valijakaitseametit (sarnaselt tarbijakaitseametiga), kel oleks kohustus jälgida, et valijate õigused oleksid kaitstud kaitstud ja nende huvid esindatud, kirjutab Zavod BBDO loovjuht Marek Reinaas.

Kui ikka toode (peibutuspardid, valimislubadused ja programmid) on praak, siis tuleb see kaubandusest ära korjata. Kui ikka reklaamiga valijaid eksitatakse, siis tuleb see kiiresti ära keelata. Kui see ettevõtluses toimib, siis miks ei peaks see poliitikas toimima! Ja unustame valetamise õigustamise sõnavabaduse sildi all.

Päris tervistav oleks näha poliitilise konkurentsi ametit, kes hoolitseks selle eest, et erakonnad ja valimistel osalejad oma turupositsiooni kurjasti ära ei kasutaks. Et võimulolevad poliitikud ei saaks avaliku raha eest kampaaniaid korraldada. Et kõigil erakondadel oleksid võrdsed võimalused valimistel osaleda ja oma kampaaniat teha. Et Ülemiste vanake püsiks järvesügavuses, mitte ei ilmuks tontliku robotina lapsi hirmutama.

Miks oleks ausa konkurentsi toimimine kasulik nii valijatele kui ka poliitikutele, loe tänase Äripäeva paberväljaandest.

Hetkel kuum