Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Apple valmistub sõjaks Teslaga

    Apple'i lipp lehvimas Londoni poe eesFoto: EPA

    Üha valjemalt on kuulda kuulujutte, et Apple võib tulevikus hakata ehitama oma autosid ning see on tekitanud palju elevust, aga ka hirmu.

    Google juba töötab oma auto kallal ning Apple'i võimalik tung autotööstusesse ilmestab, kuidas piirid autotööstuse ja tehnoloogiasektori vahel hägustuvad.
    Veebruari alguses hakkasid üha tugevnema kuulujutud, et Apple tõepoolest töötab auto kallal. Väidetavalt on Apple tõelises inimeste palkamise sõjas Teslaga, kelle peakontor asub kõigest paarikümne kilomeetri kaugusel. Asjaga kursis olevate inimeste sõnul ei palka Apple Teslast mitte niisama töötajaid, vaid inimesi, kelle eriala on otseselt autondusega seotud. 

    Apple'i käibed tuluallikate ja turgude kaupa

    TuluallikadiPhone 60,3%iPad 13,9%Mac 12,3%iTunes/tarkvara/teenused 9,2%Lisaseadmed 3,4%iPod 0,9%

    TurudPõhja- ja Lõuna-Ameerika 37,9%Euroopa 22,6%Hiina 18,6%Jaapan 7,7%Ülejäänud Aasia 4,6%Ülejäänud jaemüük 8,5%

    Allikas: Apple'i viimase 4 kvartali aruanded

    Kuulujuttudele lisas hoogu veebruari keskel ilmsiks tulnud uudis, kuidas Apple meelitas endale Mercedes-Benzi Põhja-Ameerika arendusüksuse tegevjuhi. 
    Wall Street Journali allikate andmeil kiitis Apple'i tegevjuht Tim Cook autoprojekti heaks peaaegu aasta tagasi ning määras seda juhtima tootedisaini asepresidendi Steve Zadesky. Zadesky on endine Ford Motori insener, kes aitas juhtida iPodi ja iPhone'i loonud tiime. Väidetavalt sai Zadesky loa moodustada 1000-liikmeline meeskond ning kaasata projekti inimesi üle kogu Apple'i. Allikate sõnul on praegu see tiim uurimas erinevaid robootika lahendusi, metalle ja materjale, mis on tihedalt seotud autotööstusega. Neid jutte on kinnitanud ka Financial Times läbi enda allikate. 
    Juhuslikult on praegu käimas ka Genfi autonäitus ja sealgi on üheks suurimaks kõneaineks firma, kes ei ole üldsegi kohal - Apple. 127 aastat sisepõlemismootorit täiustanud autotootjad on Apple'i kuulujuttude tõttu väidetavalt mures, kuna neil tekib küsimus, kas neil on endiselt parimad võimalused luua tuleviku auto. 
    Pole enam ammu saladus, et arvutid valitsevad üha suurema osa auto üle ning nende aina tihedam integratsioon mitte ainult nutitelefonide, vaid kõiksugu nutiseadmetega on loomas üha enam võimalusi tehnoloogiafirmadele ning muutmas neid autotootjate konkurentideks. 
    Tehnoloogia uuringufirma Gartner asepresident Thilo Koslowski ütles intervjuus Fortune'ile, et nende hinnangul on nüüd käimas võiduajamine autotootjate ja tehnoloogiafirmade vahel, kes saab järgmise generatsiooni autode n-ö aju kontrollida. 
    “Autotootjad jagunevad seejärel kaheks: need, kes oskavad selle ajuga ise ümber käia, ja need, kes lubavad mõnel tehnoloogiafirmal ligi pääseda auto ajule. Need firmad tõusevad järgmise viie aasta jooksul esile,” ütles Koslowski. 
    Seega ilmselgelt on tarkvarafirmad nagu Apple ja juhita autot välja töötav Google ehmatanud autotootjaid, sest neil on võime luua innovatsiooni ja uusi käibeallikaid. 
    Autotootjate jaoks on hirmutavaks teguriks ka Apple'i suurus. Õunafirma turuväärtus on hetkel kolmveerand triljonit dollarit. See on rohkem, kui kokku panna Daimleri, Volkswageni, Renault', Peugeot', Fiat Chrysleri, Fordi ning General Motorsi turuväärtused! 
    Daimleri tegevjuhi Dieter Zetsche sõnul pole võidujooks tuleviku auto loomisel veel õieti alanudki ning hetkel pole selge, millist rolli selles hakkavad tehnoloogiafirmad etendama. “Me peame üritama aru saada millisel määral on need firmad abistavad, millisel määral muutume neist sõltuvaks ja millisel määral oleme konkurendid,” ütles Zetsche Reutersile. 
    Isegi kui Apple ei tule enda autoga kunagi välja, siis aktsia hinnale võib see ikkagi positiivselt mõjuda. Morgan Stanley avalikustas esmaspäeval analüüsi, milles väidab, et Apple'i turuväärtus võib ainuüksi nende juttude najal ja auto ootuses tõusta aastaga triljoni dollarini. Lisaks tõstis firma ka Apple'i aktsia hinnasihti. 
    Kui varasem hinnasiht oli 133 dollarit, millest Apple oli esmaspäeval vaid nelja dollari kaugusel, siis uus hinnasiht Morgan Stanley arvutuste kohaselt on 160 dollarit. Optimistlik stsenaarium näeb ette lausa tõusu 190 dollarini, mis teeb panga analüütikust Katy Hubertyst Wall Streeti ühe kõige optimistlikuma analüütiku Apple'i suhtes. 
    “Me oleme veendunud, et tulevate aastate jooksul saavutab Apple autotööstuses olulise rolli,” kirjutas Huberty enda analüüsis. 
    Huvitava arvutuste käiguga tuli läinud nädalal välja Morgan Stanley autoanalüütik Adam Jonas. Tema sõnul on autoturu suurus umbes 10 triljonit dollarit ning aastane potentsiaalne käive uute sõiduautode puhul küündib umbes 1,6 triljoni dollarini. Võrdlusena tõi ta välja, et nutitelefonide koguturu suurus on umbes 400 miljardit. Kui Apple'il õnnestuks kas või veerand uute autode turust enda alla haarata, siis nende potentsiaalne käive võrduks kogu nutitelefonide turu suurusega. 
    Aga mitte kõik analüütikud ei kiida praegusel hetkel Apple'it. Saksa investeerimispank Berenberg Bank prognoosib Apple'i hinnale üle 50% langust, kuna õunafirma on nende hinnangul liiga sõltuv iPhone'ist. Analüütik Adnaan Ahmad toob välja, et 70% firma käibest ja 85% tegevuskasumist tuleb iPhone'ide müügist ning ühel hetkel jõuab “suurte numbrite seadus” ka Apple'ile järele. Ta prognoosib, et telefonide väljavahetamistsükkel aeglustub ning iPhone'i müügikasv muutub negatiivseks. 
    Apple Watchis ei leia analüütik ka midagi erilist, kuid autosektorisse laienemist ta toetab. Ahmadi sõnul peaks Apple ära ostma Tesla Motorsi. Oma analüüsi käigus määras Ahmad Apple'i aktsia hinnasihiks 60 dollarit, mis teeb isegi kõige pessimistlikemale ootustele silmad ette. Esmaspäeval sulgus Apple'i aktsia 129,09 dollari peal.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.