Pille Ivask • 17 november 2016
Jaga lugu:

FC Barcelona 220miljonilisel särgidiilil seos Eestiga

FC Barcelona jalgpallur Marc-Andre Ter Stegen kannab praegu veel Qatar Airwaysi logoga särki
FC Barcelona jalgpallur Marc-Andre Ter Stegen kannab praegu veel Qatar Airwaysi logoga särki  Foto: epa

FC Barcelona sõlmis Jaapani kaubandusgigandi Rakuteniga neljaks aastaks kokku 220 miljonit eurot maksva särgidiili.

Lepingus seisab, et nelja aasta jooksul kannavad Hispaania jalgpalliklubi FC Barclona mängijad särke, millele on Rakuteni logo. Varem silkasid pallurid ringi Qatar Airwaysi logoga särkides.

Apex Marketingi eksperdid hindavad, et diili tulemusena saab Rakuten igal aastal umbes 25 miljoni euro eest reklaami. Siia juurde tuleb arvestada veel ka fännividinatel kujutatud reklaamist saadav tulu.

Seos Eestiga

Märkimisväärne on, et kaudses mõttes on särgidiilil ka seos Eestiga. Nimelt ostis möödunud aasta suvel Rakuten ära Eesti idufirma Fits.me. Ettevõte tegeleb virtuaalse garderoobi teenuse pakkumisega, mis tähendab, et inimene saab sisestada oma mõõdud ning seejärel hakata nii-öelda virtuaalsele endale riideid selga proovima. Kaubamärkide seisukohast võttes aitab see vähendada tagasi saadetavate toodete arvu ning seeläbi ettevõtetel oma rõivasortimenti ning üldist teenust paremaks muuta.

Osapooled tehingu hinda ei avalikustanud, küll aga on teada, et Rakutenile olevat tegu tulusa äriga.

Selle aasta üheksa esimese kuuga teenis Rakuten 6,9 miljardit dollarit käivet. Ettevõtte juht ning suurim aktsionär Hiroshi Mikitani on Bloombergi andmeil maailma rikkuselt 216. inimene ning tal on 6,2 miljardi dollari jagu vara.

Jalgpalliklubiga sõlmitud diili kohta ütles Mikitani, et see võimaldab firmal laiendada globaalset haaret. Samuti lubas ta, et sponsorlepingut tippklubiga püütakse igal võimalikul viisil promoda.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt