Sõiduautode ja veokite müük on märtsis nõrgenenud ja see tekitab muret mitmele ökonomistile, vahendab MarketWatch.
Bank of America Merrill Lynchi ökonomist Michelle Meyer heitis pilgu numbritele ning nentis, et murettekitavaid faktoreid on mitmeid.
Esimene fakt on see, et märtsis ulatus autode müük USAs 16,62 miljoni autoni, selgub Autodata andmetest (aastases võrdluses). Veel jaanuari seisuga müüdi aastaga (eelmisest jaanuarist selle aasta jaanuarini) 18,42 miljonit autot. Andmed on hooajaliselt kohandatud.
Lisaks sellele on varude hulk „paisuma“ hakanud. See on vähendanud kasutatud autode hindasid. See tõstab esile ka liisinguturu probleemid.
Bank of America prognoosib, et sellel aastal kasvab autode müük 2,5 protsenti. Meyer lõi ka pessimistlikuma mudeli – mis saab siis, kui autode müük hoopis langeb?
Oletame, et autode müük langeb aastases võrdluses 14,1 protsenti 15 miljoni autoni. Sellisel juhul vähendaks see USA sisemajanduse koguprodukti kasvu 0,42protsendi võrra. 16 miljoni autoni kukkumine alandaks SKP-d 0,23protsendi võrra.
Meyer toob välja, et see oleks otsene mõju majandusele. Kaudselt mõjutaks majandust ka autoosade tootjad, transport ja kaubandus.
Lisaks sellele tähendaks automüügi aeglustumine seda, et autode hinnad võivad langema hakata ning Föderaalreservil on raskem oma inflatsioonieesmärki täita.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.