• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 06.04.17, 21:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis juhtub, kui autode müük hakkab langema?

Sõiduautode ja veokite müük on märtsis nõrgenenud ja see tekitab muret mitmele ökonomistile, vahendab MarketWatch.
Autod.
  • Autod.
  • Foto: EPA
Bank of America Merrill Lynchi ökonomist Michelle Meyer heitis pilgu numbritele ning nentis, et murettekitavaid faktoreid on mitmeid.
Esimene fakt on see, et märtsis ulatus autode müük USAs 16,62 miljoni autoni, selgub Autodata andmetest (aastases võrdluses). Veel jaanuari seisuga müüdi aastaga (eelmisest jaanuarist selle aasta jaanuarini) 18,42 miljonit autot. Andmed on hooajaliselt kohandatud.
Lisaks sellele on varude hulk „paisuma“ hakanud. See on vähendanud kasutatud autode hindasid. See tõstab esile ka liisinguturu probleemid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Bank of America prognoosib, et sellel aastal kasvab autode müük 2,5 protsenti. Meyer lõi ka pessimistlikuma mudeli – mis saab siis, kui autode müük hoopis langeb?
Oletame, et autode müük langeb aastases võrdluses 14,1 protsenti 15 miljoni autoni. Sellisel juhul vähendaks see USA sisemajanduse koguprodukti kasvu 0,42protsendi võrra. 16 miljoni autoni kukkumine alandaks SKP-d 0,23protsendi võrra.
Meyer toob välja, et see oleks otsene mõju majandusele. Kaudselt mõjutaks majandust ka autoosade tootjad, transport ja kaubandus.
Lisaks sellele tähendaks automüügi aeglustumine seda, et autode hinnad võivad langema hakata ning Föderaalreservil on raskem oma inflatsioonieesmärki täita.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele