USA elektriautode tootja Tesla ütles, et hakkab alates reedest võtma vastu Model 3 tellimusi Hiinas, et proovida suurendada Hiinas tehtavat läbimüüki, mis on saanud kannatada USA ja Hiina kaubandussõja käigus, vahendab Reuters.
- Tesla Model 3 Los Angelese autonäitusel 2017. aasta novembris. Foto: EPA-EFE/MIKE NELSON
Tesla ütles ametlikus teadaandes, et Hiina kliendid saavad tellimusi esitada tagaveolisele Model 3-le, mille hind algab 433 000 jüaanist (64 300 dollarit). Varem oli kõige odavama Model 3 hind Hiinas 499 000 jüaani, kuid see mudel oli neljarattaveoga. Tesla oli varem sel aastal teatanud, et plaanib Model 3 autosid Hiina klientidele hakata tarnima märtsis.
Kõik Hiinas müüdavad autod peab Tesla praegu riiki USA-st sisse tooma, kuid on praegu ehitamas tehast Shanghaisse, kus esialgses faasis hakataksegi kohaliku turu jaoks Model 3 tootma.
„Väga oluline on saada need autod, eriti Hiinasse, nii kiiresti kui võimalik. Me loodame, et kaubandusläbirääkimised lähevad hästi, kuid see ei ole veel selge. Meil on vaja need autod sinna saada, siis kui praegu on läbirääkimiste seisus selline vaherahu tariifisõjas,“ ütles Tesla juht Elon Musk.
Eelmise aasta oktoobris ütles Tesla, et Hiina müük on tublisti vähenenud, kui Peking tõstis juulis kõikide USA autode importtollimaksu 40% peale. Hiina on seejärel ajutiselt peatanud lisaks plaanitud 25%-lise tollimaksu, vähendades selle 15% peale.
Tesla on USA-s toodetud autode hindu Hiinas kohandanud, et hoida hinnad taskukohasel tasemel, et vastu seista konkurentsile, mis tuleb Hiina enda uutelt elektriautode tootmisfirmadelt, nagu NIO, Byton ja XPeng Motors.
Tesla on öelnud, et soovib alustada Shanghai tehases tootmist 2019. aasta teises pooles, seades eesmärgiks toota 3000 Model 3 autot nädalas.
Seotud lood
Reedeses hommikuprogrammis rääkisime kaugetele sihtturgudele sisenemisest ja sellest, miks saab seda mõnes valdkonnas teha vaid riigi abiga. Külas olid ettevõtte GoSwift üks omanik ja juht Madis Sassiad ja välisministeeriumi äridiplomaatia büroo direktor Marki Tihhonova-Kreek.
Samal ajal kui elektriautode tootja lubas 2019-ndaks aastaks odavate Model 3 sedaanide müügiedu, Hiinas tootmise alustamist, toodangu eksporti Euroopasse ning kasumit igas kvartalis, mõjus negatiivse üllatusena ettevõtte finantsjuhi, Deepah Ahuja, lahkumine, millele aktsiahind reageeris järelturul ligi 6%-lise langusega.
Jaanuaris külmutas Saudi Araabia kroonprintsi kontrollitav fond 2,9 miljardi dollari väärtusega aktsiapaki Teslas, et lukustada senise investeeringu kasum, kirjutab Financial Times.
Tesla investorid loodavad, et elektriautode tootja teenib juba teist kvartalit järjest kasumit. Tõsi küll, kasumiprognoosid on küllaltki tagasihoidlikud, vahendab MarketWatch.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele