H&Mi tulemused vedasid aktsia hinna üles
H&Mi läbimurre veebikaubandusse on osutunud edukaksFoto: Veiko Tõkman, Veiko Tokman
Neljapäeva hommikul kuue kuu tulemustest ülevaate andnud kiirmoekett H&M kasuminumbrid viisid ettevõtte aktsia hinna kiirelt üles.
Paari tunniga tõusis H&Mi aktsia hind Stockholmi börsil üle 9 protsenti, 158,8 Rootsi kroonini. Aktsiatega on kaubeldud juba 737 miljoni krooni ulatuses.
Ettevõtte teise kvartali käive kasvas 11 protsenti, 57,5 miljardi Rootsi kroonini, oma osa selles oli küll Rootsi krooni nõrkuses, kohalikes valuutades kasvas käive 6 protsenti. Brutokasum oli 31,8 miljardit krooni ja puhaskasum 4,6 miljardit krooni ehk 2,76 krooni aktsia kohta.
Suvehooaeg on ettevõttel hästi alanud, juuni müügikäivet oodatakse kasvavat 12 protsenti (kohalikus valuutas). Allahindluste osakaalu müügis on suudetud vähendada juba neljandat kvartalit järjest ning H&Mi otsus keskenduda uute poodide avamiselt interneti poole on hakanud ennast ära tasuma, teatas ettevõte börsile.
"H&Mi toodete täishinnaga müük on tõusuteel, samuti meie turuosa. See näitab, et kliendid on meie tootevaliku parandused omaks võtnud," ütles ettevõtte juht Karl-Johan Persson.
Persson tõi välja ka suure käibe tõusu paljudel turgudel: USAs 17 protsenti, Mehhikos 25 protsenti ja Indias 39 protsenti. Veebimüük on kasvanud tänavu 27 protsenti.
Rootsi ettevõte on viimasel ajal teinud suuri investeeringuid logistikasse ja teenuste digitaliseerimisse, mis on ka kasuminumbrit kärpinud. Poed ja brändid on ülevaatamisel ning loomisel on ka uued formaadid.
Suuremas pildis on viimastel aastatel H&M jaoks probleeme tekitanud aeglane üleminek internetti. Teised brändid tegid seda varem ning suudavad tähtsamatel turgudel tootevalikut kiiremini muuta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.