Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: lennufirmad tekitavad kõhklusi

    RyanairFoto: epa

    Septembri alguses ilmusid mu radarile odavlennufirmad. Arvasin, et maailmamajanduses valitsevate ebakindlate meeleolude tõttu võiks lennundusse investeerida küll, aga nüüd ma selles enam nii kindel pole.

    Olen hoidnud silma peal kolmel ettevõttel, kellest kahest kirjutasin ka oma septembri kommentaaris. Suurim huvi oli mul Iiri odavlennufirma Ryanairi vastu, mille aktsia on pärast septembrit tõusnud 8 protsenti, kuid vaatamata sellele on aktsia jaanuari tipust langenud üle 10 protsendi.
    Septembris oli minu radaril ka Briti odavlennufirma EasyJet, kuid selle aktsia on pärast seda langenud eurodes arvestatuna ligi 10 protsenti.
    Septembris ei maininud ma odavlennufirmat Norwegian Air Shuttle, kuid tegelikult mõlkus ka see mul meeles. Viimase aktsia on aga langenud eurodes arvestatuna koguni 31 protsenti. Ettevõte veab vägikaigast USA regulaatoriga, kes tahtis üle Atlandi lennud ära keelata, kuna Norwegian maksab USA turul konkureerivate teiste lennufirmadega võrreldes oma pardatöötajatele väiksemat palka.
    Eelistaksin Ryanairi
    Kolmest tugevaim on minu arvates Ryanair. Seda näitavad nii aktsia hind kui ka ettevõtte optimistlikud prognoosid. Detsembris kasvas Ryanairi reisijate arv 25 protsenti, 7,5 miljonile. Terve eelmise aasta jooksul kasvas reisijate arv iga kuu üle 10 protsendi. Eile teatas ettevõte, et suur nõudlus on Portugali ja Hispaania lendudele – mujal maailmas valitseb terrorioht. Ryanairi turundusjuht Kenny Jacobs ütles, et ettevõte on praeguste näitajate üle õnnelik, samas kui konkurendid hoopis vähendavad liine.
    Lennufirmad, sealhulgas odavlennufirmad, lõikavad kasu odavast naftast, kuid kõiksugu regulatiivsed vaidlused ja terroriaktid vähendavad nõudlust. Mulle tundub, et sellele on kõige paremini suutnud vastu pidada Ryanair.
    Suured kalad tõusuvees, kuid…
    Mu osturadaril vilkusid korraks ka sellised suured kalad nagu KLM-Air France, Lufthansa, Finnair ja SAS. Nende lennufirmade aktsiatel on viimased neli kuud väga hästi läinud. Kütusekulude vähenemine ja kokkuleppele jõudmine ametiühingutega tähendas peadpööritavat tõusu. Näiteks KLM-Air France rallis 29 protsenti, Lufthansa 30 protsenti, Finnair 84 protsenti, SAS 70 protsenti. Euroopa lennufirmasid hõlmav MSCI Europe Airlines Index on tõusnud 5 protsenti.
    Lennundussektorit haavavad kergesti geopoliitilised sündmused. Lisaks terrorismile ohustavad seda ka epideemiapuhangud. Ebola on küll taandumas, kuid esile on kerkinud uus oht – Zika viirus, mis on otsapidi jõudnud ka Põhjamaale.
    Lennundussektor pakub mulle endiselt huvi, kuid mulle ei meeldi kõik ettenägematud ohud, mis võivad lennunduse aktsiad vabalangusse viia.
    Ryanairi ostmist ma siiski ei välista, jälgin aktsiahinna kulgu ja langetan millalgi otsuse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.