Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Hiinas peitub vägev võimalus

    Pekingi rahvusvaheline filmifestival on üks moodus tekitada kohalikes huvi kinos käimise vastu.Foto: EPA

    Me kõik teame, et Hiina on maailma suurima rahvaarvuga kiirelt arenev superjõud, kuid ilmselt paljud meist pole mõelnud Hiinast kui maailma suurimast kinoturust. Varsti on see käes ja sinna investeerimine võib olla hästi ajastatud rahapaigutus.

    Mullu kasvas Hiinas mängufilmide piletimüügi tulu aasta varasemaga võrreldes 50%. Tänavu on kasv samuti olnud väga hea. Prognooside järgi tõuseb Hiina maailma suurimaks kinoturuks juba tuleval aastal ja aastaks 2020 peaks kohalik kinoturg sisse tooma 100 miljardit jüaani (13,7 miljardit eurot). See on tohutu kasv, kui arvestada, et mullu oli turu suurus kõigest 30 miljardit jüaani.
    Majanduses, millele heidetakse ette pidevat aeglustumist, on selline kasv haruldane ja muljetavaldav.
    Hiinas on keskmine kinopileti hind tõusnud 1,55 dollarilt 2005. aastal 5,74 dollarile 2013. aastal. Viimaste aastate kohta täpseid andmeid ei ole, aga aastal 2009 oli Hiinas ligi neli korda vähem kinosid kui USAs. Neli korda suurema rahvaarvu juures!
    Tõenäoliselt ei kannataks Hiina tarbija praegu kallimat kinopiletit välja. Keskmine hiinlane käib kinos vähem kui korra aastas ja kulutab aastas kinole vaid neli dollarit, samas kui USAs on see 29 dollarit. See on ju hea uudis – turg pole küllastumisele isegi ligilähedal mitte. Raha võib ojadena sisse voolata, sest üha rohkem inimesi suudab endale kinos käimist lubada.
    Kinokülasltusi muudab kindlasti sagedasemaks ka see, et uusi kinosid ehitatakse aina juurde ja hiinlased arendavad agaralt e-piletite ostmise süsteeme. Tähelepanuta ei tasu jätta ka fakti, et Hiina keskvalitsus toetab rahaliselt kunsti ja kultuuri arengut, mille alla kuulub ka filmindus.
    Kuhu panustada?
    Kuidas Hiina kinotööstuse kasvust osa saada? Nomura analüütikud soovitavad osta Hiina kinokettide aktsiaid, sest nende kasumid kõiguvad vähem, neil on väiksemad äririskid, kindlam rahavoog ja parem kasumlikkus kui filmitootjatel. Samuti ei pea need firmad muretsema lääne või India konkurentide pärast, erinevalt filmitootjatest.
    Üks selliseid firmasid on Wanda Cinema Line, Aasia suurim kinokett. Firmale prognoositakse 50% aastast kasumi kasvu järgneva kolme aasta jooksul ning 39% käibe kasvu sama aja peale. Firma aktsia on üsnagi kõikuv olnud ja aasta algusest kukkunud 33%. Mõistagi pole tegu lühiajalise investeeringuga ja Wanda aktsiaid ostev investor peab olema valmis läbi ratsutama kõik tõusud ja langused. Teised tegijad sel alal on näiteks SMI Holdings, Toho, CJ CGV, Cineworld, Major Cineplex ja PVR Cinema.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.