Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Ryanair saab august välja?

    Ryanair vedas portfelli alla.Foto: EPA

    Ryanair oli kuni möödunud aasta keskpaigani aktsia, mida oli lausa lust portfellis vaadata, aga jamad pilootide palgasüsteemis maksid talle sügisel kätte. Ja ikkagi magan ma veel rahulikult.

    Aasta lõpus tabas Ryanairi turunduslik löök: kui aasta alguses teatasid Euroopa uudisteportaalid, et nüüd on kõhetu Saksa kurg Lufthansa troonilt tõugatud ja Euroopa võimsaima lennufirma tiitlit asusid kandma iirlased, siis aasta lõpus haaras Lufthansa uuesti võimu.
    100 miljoni küsimus
    Ega Ryanairil kerge pole: pilootide palgasurvest ja puhkuse valearvestusest tingitud lendude ärajäämine mõjutab kuni tänavu kevadeni iirlaste lennugraafikut ja sadu tuhandeid reisijaid. Ja võitlus pilootidega pole sugugi läbi: kuigi kontserni pikaaegne juht tegi midagi, mille kohta ta varem on öelnud, et ta seda iial ei tee – nimelt teatas, et on valmis ametiühingutega läbirääkimisi pidama – ei ole Michael O'Leary võitlused sugugi võidetud. Parasjagu möllavad piloodid Saksamaal ja Itaalias ja ähvardavad aina uute streikidega.
    Ning ka töötajate ametiühing ähvardab edasiste streikidega. Küsimuse all on, nagu sellistel puhkudel ikka, töötajate palga- ja töötingimused. Iiri uudisteportaali RTE teatel ei saa investorid kergemalt hingata ka siis, kui streigiähvardused lõpuks kaovad: Ryanair on ise arvestanud, et kui ametiühingud oma õigused läbi suruvad, siis tähendab see Ryanairile ligikaudu 100 miljoni euro suurust aastast lisakulu.
    Investeerimistees peab vett
    Investorina haaran sellise numbri juures kohe ettevõtte majandustulemuste järele. 2017. aasta raport näitas, et lennufirma kasvatas puhaskasumi 1,3 miljardile eurole. Käive ulatus enam kui 7 miljardile eurole. Sada miljonit on siin valus küll, aga kaelalüli veel ei murra. Kuna kontsern dividende ei maksa, siis ei ole mul ka investorina siin midagi nuriseda.
    Muidugi, kuna Ryanairi strateegia on olnud kulude kärpimine, siis oleks see allaneelamiseks kibe pill. Kui ettevõte tahab kasvada ja omakorda Lufthansast mööda rebida, tuleb midagi ette võtta. Seda enam, et O´Leary ise on juba kinnitanud, et käes on suur lennufirmade konsolideerumise aeg, hävingu eest pole sellel segasel ajal keegi kaitstud – vääratad ja oledki läinud.
    See kõik pole aktsiat sugugi hellitanud. Kui augustis võttis aktsia suuna 20 euro poole, siis teated lendude ärajäämisest ja pilootide nappusest viisid aktsia üsna möödunud aasta alguse tasemele. Praegu kaupleb aktsia 15–16 euro vahemikus. Ostsin viimati aktsiaid juurde septembris, pärast esimest kukkumist. Tol hetkel langes väärtpaber 16,59 eurole ja diil tundus väga aus, sest fundamentaalnäitajate järgi oli ettevõte odav – ainult et siis teatas Ryanair investoritele: “Oodake, poisid, see pole veel kõik.“ Ja tuli veel välja suure hulga lennukärbetega. Draamat jätkub tänase päevani.
    Sellegipoolest: käisin kõik oma Ryanairi ostupõhjused läbi ja leidsin, et põhitees – panustata lennureisijate hulga pikaajalisele kasvutrendile ja teha seda ettevõttega, mis on konkurentidest kiirema kasvuga, hoiab finantse kontrolli all ja on oma nišis vankumatu turuliider – peab jätkuvalt vett. Ah jaa, juba mais kohtun O'Learyga tänavusel Pärnu Juhtimiskonverentsil – eks siis kuule otse vanameistrilt endalt, millised plaanid tal minu raha kiiremaks kasvatamiseks on.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA turg lõpetas aprilli languses, kuid kanepiaktsiatel oli võidukas päev
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.