• OMX Baltic−0,01%293,12
  • OMX Riga0,3%914,45
  • OMX Tallinn0,26%1 906,05
  • OMX Vilnius−0,19%1 261,88
  • S&P 5001,07%6 735,13
  • DOW 301,12%46 706,58
  • Nasdaq 1,37%22 990,54
  • FTSE 1000,52%9 403,57
  • Nikkei 2251%49 676,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,2
  • OMX Baltic−0,01%293,12
  • OMX Riga0,3%914,45
  • OMX Tallinn0,26%1 906,05
  • OMX Vilnius−0,19%1 261,88
  • S&P 5001,07%6 735,13
  • DOW 301,12%46 706,58
  • Nasdaq 1,37%22 990,54
  • FTSE 1000,52%9 403,57
  • Nikkei 2251%49 676,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,2
  • 02.11.18, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas võtta Tesla või Eesti idufirma?

Eestis saab firmadesse investeerimise sooviga minna projekte valima kahte ühisrahastusportaali – Funderbeam ja Fundwise. Mõlemad portaalid tegutsevad sarnastel põhimõtetel – investeerimishuvilistele pakutakse võimalust osta tükikene ettevõttest hinnaga, mis peegeldab päris korralikku optimismi ettevõtte tuleviku kohta.
Teslale on Eestist vastu panna 
traditsioonilisemaid tegevusalasid.
  • Teslale on Eestist vastu panna traditsioonilisemaid tegevusalasid.
  • Foto: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Esmapilgul rahastatud firmade nimekirja vaadates märkasin, et erinevalt börsiettevõtetest, kus valuatsioon on reeglina seotud konkreetsete finantsnumbritega – käibe ja kasumiga, on alustavate ettevõtete turuväärtus kohati välja arvutatud küll minu meelest helesinisesse taevasse vaadates. Näiteks ei ole sugugi haruldane, mil ettevõtted kaasavad raha nii, et investoril tuleb osaku eest välja käia 5-6kordne 12 kuu käive. Võrdluseks: näiteks elektriautode tootja Tesla P/S suhtarv (jooksev aktsia hind jagatud müügituluga ühe aktsia kohta) on 3 ringis ning Amazonilgi on see väiksem kui 4. Tõsi, ühel juhul on tegu suurte börsifirmadega ning teisel juhul alles alustavate ettevõtetega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele