• Jaga lugu:

    Kuidas vältida sponsorlusprohmakaid?

    Sponsorluslepingu sõlmimise eel tuleb läbi mõelda, kuidas ideed erinevates sihtgruppides mõjuda võivad ja milliseid tagajärgi toovad. Kui need kedagi solvavad või ei lähe kokku ettevõtte väärtustega, ongi renomee plekiline.

    Väärtuskonflikti sponsori ja sihtgrupi vahel ilmestab hästi A. le Coq'i kogemus. Ettevõtte suurtoetus laulu- ja tantsupidudele tõstatas avaliku diskussiooni, kas alkoholitootjal on sobiv sellist traditsiooni rahastada. Toetusrahaga täideti küll lauljate-tantsijate veevajadus, kuid algsel kujul kavandatud koostööst enam asja ei saanud.
    "Kahjustada sai meie väga-väga pika toetuse hea tunne, Laulu- ja Tantsupeo sihtasutusel oli omakorda ebamugav süüdistuste koorma all suurüritust ette valmistada," meenutas A. le Coq'i turundusjuht Katrin Vernik.
    Reklaami asemel pigem koostöö

    Sponsorlepingu põhitõed

    Enne sponsorlussuhtesse astumist uuri partneri tausta, kuidas on nad sponsorraha või -väljundeid varem kasutanud.

    Varasemad pikaajalised toetajad annavad märku sponsori rahulolust.

    Vaatle ja analüüsi, kuidas firma seniseid sponsoreid toetajana näitab ning missuguseid võimalusi uuele toetajale pakub.

    Seniste sponsorite nimekiri näitab, mis tüüpi toetajatega on tegemist.

    Kindlasti kontrolli, kas inimressurss on piisav, et avalikkusega tegeleda - kahe juriidilise isiku taga peab olema vähemalt kaks füüsilist isikut, kes koostöö vastastikku tulemuslikuks teevad.

    Veendu, et raha sihtotstarve oleks lepingus kirjeldatud.

    Mõistagi on sponsorluslepingu sõlmimise esimeseks eelduseks, et valdkond sobitub ettevõtte tegevusega. "Hea koostööpartneri tunneb ära võimalusest kaasata töötajaid ja kliente. Samuti peaks koostöösuhe sponsoreeritavaga kujunema pikemaajaliseks," soovitas Ergo Kindlustuse turundusosakonna juht Evelin Mitt.
    Ergo on koostöös TTÜ Mektoryga kolm aastat toetanud alustavate ettevõtete eelinkubatsiooni ja detsembris toimuvat start-up’i konkurssi. "Eesmärk on üldiselt toetada idufirmasid läbi Mektory. Kui rääkida konkreetsest otsekoostööst mõne start-up’iga, siis ikka on esmalt oluline tutvuda inimestega, leida sünergia ja ühised eesmärgid," märkis Mitt.
    Turunduseelarvet ja tegevusi planeerides on strateegiline sisu sama oluline kui visuaal. Tarbetu on kulutada liialt ressursse reklaamideks ja plakatiteks seintele - koostöö ja tegevused ise mõjutavad brändi kuvandit. Oluline on reklaamida õigel ajal, õiges kohas, õigetele inimestele.
    Taustauuring kui pidev protsess
    Selveril on läbi aastate välja kujunenud pikaajalised ja kindlad partnerid, kellega koostööd teha. Et mitte vastu pükse saada, tuleb end pidevalt kursis hoida, mida toetuste eest soetatakse. Nii on taustakontroll terve protsess, mitte ühekordne uuring enne partnerlussuhtesse astumist. Samuti peab ettevõttele jääma sõnaõigus ka sihtotstarbe koha pealt.
    Selveri turundusjuhi Triin Kaare sõnul ei vastuta turunduse eest ainult toetuse saaja ja enamasti on lepingus kirjas mõlema poole ootused. Ka see punkt on enamasti lepingus sees, mida saadud raha eest soetatakse või mille jaoks seda kasutatakse."Täpsemalt ma meie ja toetuse saajate vahelisi lepinguid ei tahaks kommenteerida," lisas Kaare.
    Pettumust valmistavad juhud aga taanduvad tihti lihtsalt lohakuseks. "Antakse kergekäeliselt raha ega panustata taustauuringutesse. Oleme selliseid olukordi vältinud, panustades pikaajalistesse koostööpartneritesse," märkis Selveri kommunikatsioonijuht Karl-Villiam Vaserik.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toiduliidu juht: ma ei saa aru, kas meil on sügisel gaasi või ei ole
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA aktsiaturud alustasid nädalat reipa tõusuga
USA suuremad aktsiaindeksid kerkisid nädala esimesel börsipäeval reipalt: S&P 500 tõusis 1,86%, Dow Jones 1,98% ja Nasdaqi liitindeks 1,59%.
USA suuremad aktsiaindeksid kerkisid nädala esimesel börsipäeval reipalt: S&P 500 tõusis 1,86%, Dow Jones 1,98% ja Nasdaqi liitindeks 1,59%.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.