Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas vältida sponsorlusprohmakaid?

    Sponsorluslepingu sõlmimise eel tuleb läbi mõelda, kuidas ideed erinevates sihtgruppides mõjuda võivad ja milliseid tagajärgi toovad. Kui need kedagi solvavad või ei lähe kokku ettevõtte väärtustega, ongi renomee plekiline.

    Väärtuskonflikti sponsori ja sihtgrupi vahel ilmestab hästi A. le Coq'i kogemus. Ettevõtte suurtoetus laulu- ja tantsupidudele tõstatas avaliku diskussiooni, kas alkoholitootjal on sobiv sellist traditsiooni rahastada. Toetusrahaga täideti küll lauljate-tantsijate veevajadus, kuid algsel kujul kavandatud koostööst enam asja ei saanud.
    "Kahjustada sai meie väga-väga pika toetuse hea tunne, Laulu- ja Tantsupeo sihtasutusel oli omakorda ebamugav süüdistuste koorma all suurüritust ette valmistada," meenutas A. le Coq'i turundusjuht Katrin Vernik.
    Reklaami asemel pigem koostöö

    Sponsorlepingu põhitõed

    Enne sponsorlussuhtesse astumist uuri partneri tausta, kuidas on nad sponsorraha või -väljundeid varem kasutanud.

    Varasemad pikaajalised toetajad annavad märku sponsori rahulolust.

    Vaatle ja analüüsi, kuidas firma seniseid sponsoreid toetajana näitab ning missuguseid võimalusi uuele toetajale pakub.

    Seniste sponsorite nimekiri näitab, mis tüüpi toetajatega on tegemist.

    Kindlasti kontrolli, kas inimressurss on piisav, et avalikkusega tegeleda - kahe juriidilise isiku taga peab olema vähemalt kaks füüsilist isikut, kes koostöö vastastikku tulemuslikuks teevad.

    Veendu, et raha sihtotstarve oleks lepingus kirjeldatud.

    Mõistagi on sponsorluslepingu sõlmimise esimeseks eelduseks, et valdkond sobitub ettevõtte tegevusega. "Hea koostööpartneri tunneb ära võimalusest kaasata töötajaid ja kliente. Samuti peaks koostöösuhe sponsoreeritavaga kujunema pikemaajaliseks," soovitas Ergo Kindlustuse turundusosakonna juht Evelin Mitt.
    Ergo on koostöös TTÜ Mektoryga kolm aastat toetanud alustavate ettevõtete eelinkubatsiooni ja detsembris toimuvat start-up’i konkurssi. "Eesmärk on üldiselt toetada idufirmasid läbi Mektory. Kui rääkida konkreetsest otsekoostööst mõne start-up’iga, siis ikka on esmalt oluline tutvuda inimestega, leida sünergia ja ühised eesmärgid," märkis Mitt.
    Turunduseelarvet ja tegevusi planeerides on strateegiline sisu sama oluline kui visuaal. Tarbetu on kulutada liialt ressursse reklaamideks ja plakatiteks seintele - koostöö ja tegevused ise mõjutavad brändi kuvandit. Oluline on reklaamida õigel ajal, õiges kohas, õigetele inimestele.
    Taustauuring kui pidev protsess
    Selveril on läbi aastate välja kujunenud pikaajalised ja kindlad partnerid, kellega koostööd teha. Et mitte vastu pükse saada, tuleb end pidevalt kursis hoida, mida toetuste eest soetatakse. Nii on taustakontroll terve protsess, mitte ühekordne uuring enne partnerlussuhtesse astumist. Samuti peab ettevõttele jääma sõnaõigus ka sihtotstarbe koha pealt.
    Selveri turundusjuhi Triin Kaare sõnul ei vastuta turunduse eest ainult toetuse saaja ja enamasti on lepingus kirjas mõlema poole ootused. Ka see punkt on enamasti lepingus sees, mida saadud raha eest soetatakse või mille jaoks seda kasutatakse."Täpsemalt ma meie ja toetuse saajate vahelisi lepinguid ei tahaks kommenteerida," lisas Kaare.
    Pettumust valmistavad juhud aga taanduvad tihti lihtsalt lohakuseks. "Antakse kergekäeliselt raha ega panustata taustauuringutesse. Oleme selliseid olukordi vältinud, panustades pikaajalistesse koostööpartneritesse," märkis Selveri kommunikatsioonijuht Karl-Villiam Vaserik.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Apple’ilt turuosa napsanud Huawei kasvatas hüppeliselt puhaskasumit
Huawei Technologiesi puhaskasum kasvas aasta esimeses kvartalis hüppeliselt 564%, ulatudes 2,71 miljardi dollarini, selgub Yahoo Finance’ist.
Huawei Technologiesi puhaskasum kasvas aasta esimeses kvartalis hüppeliselt 564%, ulatudes 2,71 miljardi dollarini, selgub Yahoo Finance’ist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.