Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saabus uue tõusu esimene pääsuke!

    Eile saabus paljudele eestimaalastele kauaoodatud rõõmusõnum - Ryanair otsustas siiski Tallinna oma sihtkohtade nimistusse lisada.

    Äripäev kiidab riiki, täpsemalt riigi otsust panustada lennujaama miljoneid kroone, et too saaks alandada lennujaamatasusid. Tõsi, eilsele uudisele eelnesid aastatepikkused läbirääkimised Tallinna Lennujaama ja selle omaniku Eesti Vabariigiga, et lennujaamatasud võiks odavamad olla. Nüüd ongi siis riik lõpuks otsustanud, et kõrgete lennujaamatasude alandamisega kaasneb lennuühenduste kasv, ühesõnaga - mahuefektist tulenev kasu väärib küünlaid. Tallinna Lennujaama juhataja ütleski eile, et Ryanairiga koostöö alustamine elavdab Eesti lennundusturgu, et tugeva vedaja lisandumine toob kaasa elavnemise, see toob hulgaliselt turiste ja äriinimesi. Samuti pidas ta reaalseks juttu, et uue lennufirma lisandumine võib Eestisse tuua ca 300 uut töökohta. Kõik head uudised ju.
    Äripäev kiidab riiki, täpsemalt riigi otsust panustada lennujaama tuleval aastal 65 miljonit krooni, et ettevõte saaks alandada lennujaamatasusid reisijate hulka suurendavatele lennufirmadele. Esimene pääsuke on kohal - Ryanair teatas eile, et hakkab Tallinnast lendama detsembris, kuuldavasti käivad läbirääkimised ka teiste odavlennufirmadega, Eesti Päevaleht mainis Air Berlini.
    Riigi otsus lennujaamatasusid alandada ja sellega odavlennufirmadele rohelise tee andmine on seda enam kiidetav, et alles septembris sai Eesti riik Estonian Airi suuromanikuks. See tähendab, et ehkki riik saeb lennujaamatasude alandamisega ja lennundusalase konkurentsi tihendamisega oma lennufirma kasumlikkust, on siiski selle sammuga näidanud, et on valmis kogu Eesti turismisektori hea käekägu nimel loobuma ühe ettevõtte kasumist. Ja kes teab, kas see kasum kusagile kaobki, sest Estonian Air on ju avalikult deklareerinud, et ei konkureeri odavlennufirmadega, et pakub hoopis kvaliteetteenust.
    Väikese kõrvalepõikena - see juhtum näitab taas ilmekalt, miks Äripäev on seda meelt, et riik ei peaks aktiivselt ettevõtlusega tegelema ehk vabal turul eraettevõtjatega konkureerima - mõnikord lihtsalt tuleb valida, kas kogu sektori hea käekäik või ühe, kuid suuresti riigile kuuluva ettevõtte kasum. Seepärast olemegi pooldanud mõtet, et Estonian Air tuleks siiski tulevikus maha müüa.
    Ryanairi siiatulek on ühtlasi ka omamoodi märk tärkama hakkavast majandusest - reisi- ja lennufirmade aktiviseerumine on igapäevastele reisipakkumiste jälgijatele juba mõnda aega märgata olnud. Tõsi, need ei ole veel sellised pakkumised, milliseid mäletame mõne aasta tagant. Mäletate, enne eelmist majandusbuumi olid rännumeestel samuti kiired ajad: näiteks 2002. aasta varakevadel paiskas Lufthansa siin müüki üliodavad edasi-tagasi lennupiletid (3333 krooni Euroopa, muu ilm 4444 krooni), 2007. aastal müüdi aga veelgi odavamaid India reise. Ehk olemegi uuele tõusule lähemal, kui arvata oskame?
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.