• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 07.02.19, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aeg vaadata rohelise energia poole

Kui Norras hakkasid esimesed parvlaevad elektri jõul sõitma 2014. aastal, siis nüüd on jõudnud aeg Eesti saarte kätte, rääkis TS Laevade laevandusvaldkonna juht ja peakapten Guldar Kivro Äripäeva hommikuprogrammis.
Virtsu–Kuivastu liinil hakkab parvlaeva edasi liigutama elekter.
  • Virtsu–Kuivastu liinil hakkab parvlaeva edasi liigutama elekter.
  • Foto: PM/Scanpix Baltics
Esimene osaliselt akudel töötav parvlaev võib jõuda Virtsu–Kuivastu liinile järgmise aasta kevadel.
Parvlaevade eeldus akupankadele üle minna oli juba ehitusel olemas, rääkis Kivro. Ka praegused diisli-elektrimootorid on ühendatud generaatoriga, mis toodab elektrimootorile voolu. Samuti on masinaruumis piisavalt ruumi akupankadele, pigem on küsimus tehnilistes küsimustes, nagu näiteks piisav ventilatsioon ning piisav jahutus.
Praeguste andmete järgi proovitakse asendada ühe laeva kasutatavast diislikütusest 20 protsenti elektriga. „Kogused, kui palju laevad diislikütust kasutavad, on päris suured ja isegi 10–20 protsenti on väga hea CO2 väljapaiskamise koha pealt,“ ütles Kivro.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mida on õppida Norra parvlaevade kogemusest ning muude päevakajaliste teemade kohta saab kuulata Äripäeva hommikuprogrammist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele