Mis juhtus Inglise autotööstusega ning mida on Austin Allegro fännil enda selgituseks öelda?
Suurbritannial oli kunagi maailma üks võimsamaid autotööstusi, ent praeguseks pole sellest hiilgusest kuigi palju alles jäänud. Takkajärele süüdistatakse nii British Leylandi nimelist hiigeltootjat, ametiühinguid, nõrku juhte, majandust kui poliitikuid.
Uku Tampere oma Austin Allegroga, mille ta ise Suurbritanniast tõi. Foto: Ardo Holts
Äripäeva raadio autosaate seekordses osas võetakse Briti autod, autotööstus ja autokultuur lähema vaatluse alla. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe vestluspartner on Inglise autode ja üldse Suurbritannia entusiast Uku Tampere, kes on omanud terve pinu Austin Allegrosid. Miks Tampere fännab autot, mida peetakse kvintessentsiks kõigest sellest, mis Briti autotööstuses valesti tehti, kuuleb saatest.
Juttu tuleb ka Ühendkuningriigi autotootjate tänapäevast, mis on lähemal vaatlusel märksa pulbitsevam, kui võiks arvata. Suurbritannias tegutseb ports pisemaid tegijaid, kes valmistavad tõelisi entusiastiautosid. Üleüldse võibki britte pidada Euroopa või kogu maailma suurimateks bensupeadeks.
Mis juhtus Inglise autotööstusega ning mida on Austin Allegro fännil enda selgituseks öelda?
Vana Land Rover Defender on üks müstiline maastur – kilisev, kolisev, põrutav ja mürisev ning pidevalt remonti vajav, kuid kõigi nende puuduste tõttu kordumatu võluga.
Ehkki paljudel on Prantsuse autode suhtes tõrge – kes räägib nende ebatöökindlusest, kellele tunduvad need lihtsalt imelikud –, ei saa selle maa tähtsust autonduse ajaloos alahinnata, räägitakse seekordsetes „Autojuttudes“.
Seekordne „Autojuttude“ saade on pühendatud automargile, mille toodangut omamata Jeremy Clarksoni väitel bensupeaks ei saa. Jutt käib mõistagi Alfa Romeost.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.