• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 18.05.22, 14:00

Kaubad otsivad uusi kanaleid, näiteks metalli on hakanud tulema Türgist

Pärast Venemaa turu ära kadumist on Muugal tegutseva HHLA sadama telefonid punased: erinevaid päringuid tehakse rohkem kui kunagi varem ning nii mõnigi uutest kaubakanalitest on juba ka töös. „Näiteks on hakanud meritsi Eestisse liikuma Türgi metalli,“ tunnistas HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.
HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.
  • HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.
  • Foto: HHLA TK Estonia
Kaubakanalitega on ikka nii, et kui mingi kanal sulgub, hakkab kaup kohe otsima uusi, tõdes HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave saates „Ärikliendid roolis“. Erinevaid päringuid on sadam saanud viimasel ajal rohkem kui kunagi varem ning kui palju on räägitud Kasahstani teravilja võimalikust liikumisest läbi Muuga sadama, siis märksa käegakatsutavam on metalli liikumine Eestisse Türgist.
Samuti palju räägitud Ukraina teravilja Muugale jõudmise osas ei ole Sillave nii optimistlik, sest tänane eeldus on see, et läbi Valgevene seda vedada ei saa ja kui kaup on juba Poola laiusega raudteele ümber tõstetud, oleks ebaloogiline, et seda hakatakse tagasi meie rööpmelaiusele tõstma.
Küll aga oleks Merevaigurongi käivitamiseks parim hetk üleüldse, sest ka Soome otsib uusi tarneviisi Euroopasse ja Sillave usub, et see juhtub juba lähiajal. Millised on sadamaäri hetkeseis pea kolm kuud pärast sõja algust Ukrainas ja millised on selle tulevikuväljavaated, saates pikemalt lahataksegi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saatejuht on Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Kaubad otsivad uusi kanaleid, näiteks metalli on hakanud tulema Türgist
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele