Materjalitootja: ehitusturu taastumine lükkub edasi
Kuigi ehitusmaterjalide tootjad lootsid, et juba tänavu sügisel võiks ehitusmahud taas kasvama hakata, siis nüüd tundub, et oodatud tõus lükkub järgmise aasta keskpaika, rääkis ehitusplokke tootva Bauroci juht Ivar Sikk.
Just ehitusplokkide tootjad, kelle materjale läheb vaja projektide algusfaasis, näevad arenguid ehitusturul varakult. “Kui mina käin säravate silmadega linna peal ringi, siis võivad ka sisetööde tegijad arvata, et neil hakkab varsti paremini minema,” viitas Sikk muigega Äriplaani konverentsil.
Intervjuus rääkis Sikk, kuidas Bauroc langeva ehitusturu ajal hakkama on saanud ja kuidas liiguvad ehitusmaterjalide hinnad. Samuti võrdles ta olukorda Balti riikide ehitusturgudel.
Küsis Kristjan Kurg.
Materjalitootja: ehitusturu taastumine lükkub edasi
Eesti kõrge hinnataseme tõttu on suurenenud välismaalt ostmine ja kohalikel ettevõtetel on järjest keerulisem hindu tõsta, ütles Eesti Panga president Madis Müller konverentsil Äriplaan 2025.
Järgmisel sügisel kõrgub Tallinnas praegusega võrreldes mõõdukalt rohkem kraanasid, prognoosis kogenud kinnisvaraarendaja ja investor Marko Kull Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Valitsuse maksupakett tervikuna positiivselt ei mõju, kuid vähemalt on mängureeglid teada ja nüüd saab hakata aklimatiseeruma, rääkis US Investi juhatuse esimees Martin Ühtegi Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Ehitusmaterjalide tootjate TOPis ettepoole jõudnud ettevõtete juhid tunnistavad, et eelmisel aastal langusesse pöördunud turg tänavu midagi rõõmustavat pakkunud ei ole ning loodetud kasv lükkub edasi järgmisesse aastasse.
Järgmisel aastal jõustuv Euroopa Liidu määrus digitaalsete teenuste ligipääsetavusest seab ettevõtted fakti ette – senised veebilehed ja teenused peavad olema kõigile kasutatavad. See puudutab eelkõige veebipõhiseid teenuseid ja tooteid, sealhulgas e-poode, pangaautomaate ja iseteeninduskeskkondi. Kuid lisaks õiguslikule kohustusele võib ligipääsetavus osutuda ka konkurentsieeliseks, pakkudes ettevõtetele võimalust parandada oma kuvandit ja suurendada klientide arvu.