Linde ja Konecranesi tõstukite, Terbergi vedukite ja Logitransi laotehnika esindaja Willenbrock Baltic OÜ sai tänavu jaanuaris 10aastaseks. Selle aja jooksul on ettevõte teinud Lindest Eesti ühe ostetuima tõstukimargi ning müüs mullu aastaga üle 200 tõstuki.
- Linde ja Willenbrocki tihedat koostööd kajastab ka ettevõtte logo
Willenbrock Baltic OÜ asutamiskuupäev on 23. jaanuar 2007. Töö algas sakslaste eestvedamisel, kes otsisid siia regiooni Linde kaubamärgi ametlikku esindajat. Kui alguses oli ettevõttes kaks mehaanikut ja kaks müügimeest, siis juba poole aasta pärast oli inimeste arv kasvanud kümneni. Willenbrocki esimene kontor asus Suur-Sõjamäel vanades rendiruumides, kust juba kahe aasta pärast koliti Rae valda Tartu maanteele logistiliselt paremale pinnale.
Tänaseks kuulub ettevõttest 81% eestlastele ning seal töötab 24 inimest, nende hulgas 13 mehaanikut ja 5 müügiinimest. „Töö hakkas kohe alguses pihta hoogsalt. Juba esimestel aastatel müüsime 40–50 tõstukit aastas ning 2016. aastal ületasime esmakordselt 200 piiri,“ räägib Willenbrock Baltic OÜ müügijuht Marek Ploom, lisades, et ettevõtte turuosa tõstukite müügis on alguse 6%-lt tõusnud 25–30%-ni.
Kõik Eesti turule tarnitud tõstukid ja laomasinad vajavad ka pädevat ja kiiret teenindamist. Willenbrock Baltic OÜ hooldusjuhi Priit Kase hinnangul teenindatakse täna Eestis üle 1300 Linde ja teiste kaubamärkide tõstetehnikat. Enamik tellitud hoolde- ja remonditöödest teostatakse kliendi juures kohapeal. „Klientide efektiivse teenindamise tagamiseks on meie mehaanikutel kasutada 11 tööriistadega varustatud hooldebussi,“ lisab hooldusjuht.
- Osa Willenbrock Baltic OÜ hooldebusse.
Turuosa kasvu taga on mitmed tegurid
Tegevjuht Vilmar Neeme lisab, et turuosa kasv ei tekkinud loomulikult eimillestki, vaid eelkõige tänu tublidele töötajatele, klientide usaldusele ning toote ja teenuse kvaliteedile. Ta toob maailma ühe tuntuma tõstukitootja Linde Material Handling GmbH edu võtmena välja innovaatilisuse, ergonoomilisuse ning ökonoomsuse.
Linde filosoofia erineb enamikust teistest sama valdkonna tootjatest. Ettevõtte missioon on luua efektiivseid, vastupidavaid ja kasutajale mugavaid tõstukeid, mille esmane investeering ei ole küll väga väike, kuid mille edasised kulud on oluliselt madalamad ning eluiga pikem kui teiste firmade seadmetel.
Willenbrock Baltic on asustamisest peale olnud Linde ainuesindaja Eestis, tegeledes tõstukite ja laomasinate müügi, hoolduse ja rendiga. Neli aastat tagasi sõlmiti esindusleping ka tõsteseadmete tootjaga Konecranes Lift Trucks, mis on esindatud ligi 50 riigis üle maailma. Peale selle müüb Willenbrock Baltic enam kui 80 riiki tarnitavaid Terbergi sadamavedukeid ning Logitransi laotõstetehnikat.
„Lähiaastatel on meie eesmärkideks tugevdada veelgi oma positsiooni Eesti tõstukiturul ning suurendada müüginumbreid,“ ütleb Vilmar Neeme. „Selleks oleme valmis tegema rohkem tööd ja muidugi investeerima – hetkel valmistame ette uue kontori ja töökoja ehitamist, sest tänane rendipind on meile jäänud kitsaks.“
- Kõik Willenbrocki hooldebussid on varustatud mööblli, tööriistade ja vajalike materjalidega
Lähiaastatel on meie eesmärkideks tugevdada veelgi oma positsiooni Eesti tõstukiturul ning suurendada müüginumbreid.
Suund elektrifitseerimise ja täisautomaatika poole
Kui veel 10 aastat tagasi oli tõstukite puhul suurem osakaal sisepõlemismootoriga tõstukitel, siis nüüd on tõusutrendis akutõstukid. „Ega sisepõlemismootorid kao ka kuhugi – teatud segmentides nagu näiteks sadamates kasutatakse neid kindlasti veel pikalt. Aasta-aastalt on aina suurem ka täisautomaatsete lahenduste osakaal,“ räägib Marek Ploom, kuidas on muutunud tõstukite turg. „Meie valdkond on põnev ja muutuv ning kindlasti on tulemas veel huvitavaid lahendusi. Sarnaselt paljude sõiduautode tootjatega pakub Linde juba täna mitmele mudelile liitium-ioon-akusid. Ja värskeid tuuli on puhumas veelgi!“
Linde tootevalikus on olemas kõik vajalik materjalide käsitlemiseks: sisepõlemismootoriga ja -akudega tõstukid, aluseteisaldajad, komplekteerimistõstukid, vedukid ning virnastajad lükandmastiga ja ilma. Ettevõte ise nimetab oma tooteid pigem mobiilseteks töökohtadeks kui lihtsalt tõstukiteks, kuna nad on ergonoomiliselt ja funktsionaalselt konstrueeritud. Kõige tuntum on Linde oma hüdrostaatilise ajami poolest, aga ettevõte on teerajaja ka paljudes muudes oma valdkonna lahendustes, sealhulgas disaini puhul, olles juba üle 30 aasta teinud koostööd Porsche Engineeringu disaineritega.
Marek Ploomi sõnul on logistikutel ja töösturitel oluline senisest enam mõista, et kõrgema lisandväärtusega ja eristuvate toodete toomiseks on vaja investeerida tänapäevasesse tehnoloogiasse, mis tagaks väiksemate tööjõukuludega suurema tootmisvõimsuse. „Ettevõtete investeeringud peavad olema mõistlikud, kasumlikud ja tulevikku suunatud. Kahjuks on täna veel Eesti firmade jaoks liiga oluline korraga väljakäidava raha suurus, kuid seda, et ühe masinaga on võimalik ära teha kahe masina töö sama ajaga, hakatakse siiski järjest enam aru saama.“
Näiteks kui tänu tõstukile hoida ühe auto laadimise pealt kokku kuus minutit, on see päevas väga suur hulk vabanenud tööaega. Ettevõtjal on võimalik kahe miinimumpalga asemel maksta ühele heale töötajale suuremat palka, kindlustades endale lisaks kiiremale töötamisele ka parem ja stabiilsem meeskond. Kui sellele lisada seadme eluiga, toodab alguses kallimalt ostetud kvaliteetne tõstuk end tagasi kuude kuni mõne aastaga.
- Willenbrocki hooldemeeskond aastal 2007
Willenbrock Baltic OÜTartu mnt 173/3, Peetri küla, Rae vald, Harjumaatel +372 622 8950,e-post:
[email protected]www.willenbrock.eeSeotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?