• OMX Baltic0,12269,58
  • OMX Riga−0,56926,06
  • OMX Tallinn−0,031 748,13
  • OMX Vilnius0,311 000,15
  • S&P 500−0,715 505
  • DOW 30−0,9340 287,53
  • Nasdaq −0,8117 726,94
  • FTSE 100−0,68 155,72
  • Nikkei 225−0,1640 063,79
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,45
  • OMX Baltic0,12269,58
  • OMX Riga−0,56926,06
  • OMX Tallinn−0,031 748,13
  • OMX Vilnius0,311 000,15
  • S&P 500−0,715 505
  • DOW 30−0,9340 287,53
  • Nasdaq −0,8117 726,94
  • FTSE 100−0,68 155,72
  • Nikkei 225−0,1640 063,79
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,45
  • ST
  • 03.06.24, 16:38

Tööstusharud, mida mõjutab mängude kasv Eestis

Eesti on tuntud oma digitaalsete võimete ning innovaatilisuse poolest, mistõttu pole imestada, et suur areng ja kasv on toimunud just mängutööstuses. Sellega kaasnevalt on aga mõjutatud mitmed erinevad tööstusharud, soodustades majanduse kasvu ning tehnoloogilist arengut.
Tööstusharud, mida mõjutab mängude kasv Eestis
  • Tööstusharud, mida mõjutab mängude kasv Eestis
Erinevat tüüpi mängud on Eestis väga populaarsed, alustades arvutimängude ning lõpetades erinevate mängukonsoolide ning virtuaalreaalsusega.
Eesti mängutööstus ja -turg elavnevad üha enam ning selle üheks põhjuseks on suurepärane kombinatsioon andekatest arendajatest, valitsuse toetavatest algatustest, mitmetest start-up ettevõtetest ning loomulikult kirglikust mängukeskkonnast. Siinkohal tasub silmas pidada, et mängutööstus omaette jaguneb erinevateks valdkondadeks, kuhu kuuluvad nii videomängud kui ka näiteks kasiinomängud. Kuidas ja milliseid tööstusi see kõik aga mõjutab, saame teada käesolevast artiklist.
Tehnoloogia ja IT teenused
Eestis on mitmeid väga heal tasemel mängude tootjaid ja arendajaid. Üheks tuntumaks mängude arendajaks on ettevõte Playtech, kes onüheks maailma suurimaks kasiino tarkvaraarendajaks. Mitmeid nende mänge leiab ka Eesti kasiino lehekülgedelt. Eesti arendajad on andnud suure panuse nii eesti kasiino kui ka maailma online kasiinode arengusse. Eestlaste seas on mitmeid innovaatilisi mängude arendajaid ning sealjuures ka tarbijaid.
Eestlaste seas on kasiinomängude mängimine populaarne ning Eesti ettevõtte mänge näha Eesti kasiino mänguvalikus, võib olla huvitav kogemus. Üheks suureks mängusektori kasvu eestvedajaks on just hasartmängusektor ning nii mõnigi Eesti kasiino on sealjuures innovaatilisuse poolest teistest sammu võrra ees.
Tehnoloogia ja IT valdkonnas on Eesti arendajad tugevad ning seetõttu pole ka imestada, et osaliselt just selle sektori tõttu on Eesti mujal maailmas tuntud. Vaatame aga lähemalt, kuidas mängude kasv on mõjutanud tehnoloogia ja IT valdkonda:
  • Tarkvaraarendus: Kasvav mängutööstus on tekitanud nõudluse kvalifitseeritud tarkvaraarendajate järele. Ettevõtted nagu Playtech ja Creative Mobile on nõudluse suurenemisele kaasa aidanud, nõudes arendajaid teadmistega erinevatest programmeerimiskeeltest ja mängude disainist.
  • Innovatsioon: Mängude arendamine toob aga kaasa pidevalt erinevate piiride laiendamise ja uute võimaluste avastamise, sealhulgas näiteks tehisintellekti, masinõppe, ühtlasi ka virtuaalreaalsuse osas.
  • Täiustatud infrastruktuuri vajadus: Mängusektori kasv on toonud kaasa vajaduse IT-infrastruktuuri täiustamiseks. Sinna hulka kuuluvad tõhusad andmehaldussüsteemid, paremad küberturvalisuse meetmed, ühtlasi ka suuremad võimalused pilvetöötlusteenuste kasutamiseks.
Haridus
Haridus on suuresti mõjutatud maailmas toimuvatest muutustest ning kui üks valdkond muutub populaarsemaks ning vajadus selles valdkonnas olevate spetsialistide järele kasvab, siis tehakse muudatusi ka õppekavades, koolides, pakutakse erinevaid kursusi ja praktikavõimalusi.
Samuti on ka mängutööstuse kasvuga toimunud mitmeid muutusi nii hariduse valdkonnas kui selle kättesaadavuses. Nii haridus üldiselt, kui kaõppimine on suuresti mõjutatud mängusektori arengust. Vaatame neid mõjutusi lähemalt:
  • Uued õppekavad ja vanade laiendamine: Eesti ülikoolid ja haridusasutused on toonud õppekavadesse juurde näiteks mängude disaini, arenduse ja digitaalkunsti erialakursused, et olla valmis tööstuse kasvavatele vajadustele. Üha enam on populaarseks saanud tehnoloogia ning tarkvara arendamisega seotud erialad.
  • Mängude kasutamine hariduses: Mängude disaini põhimõtteid rakendatakse üha enam haridusasutustes, et luua interaktiivseid ja kaasahaaravaid õppeplatvorme. See aga omakorda suurendab õpilaste kaasatust, õpitulemusi ja huvi.
  • E-kursused: Mitmete mängutööstuses vajaminevate oskuste arendamiseks ei pea otseselt enam ülikooli minema, vaid on loodud mitmeid erinevaid kursusi, mille läbimisel omastatakse põhilised vajaminevad oskused. Lisaks, e-kursuseid on mitmetel erinevatel teemadel ning nende populaarsus on üha enam kasvanud.
  • Koostöö: Haridusasutuste ja mängude tootmise ning arendamisega tegelevate ettevõtete omavahelised partnerlussuhted pakuvad üliõpilastele mitmeid praktikakogemusi. See aga omakorda suurendab oluliselt üliõpilaste konkurentsivõimet tööturul.
Tervishoid
Mängusektori kasvuga kaasneb vajadus uuendusliku tehnoloogia järele, see aga tähendab, et tehnoloogilised uuendused ei piirdu vaid ühe sektoriga, vaid laienevad ka teistesse tööstusharudesse. Näiteks mängusektori arenguga kaasnevad mitmed programmid ja äpid. See aga aga annab võimalusi ja ideid luua ka teistsuguseid äppe, mida näiteks saab kasutada füüsilise või vaimse tervise heaolu jaoks.
Mängusektor mõjutab tervishoidu nii kaudselt kui otseselt. Vaatame lähemalt, millised on need kaudsed ja otsesed mõjutused:
  • Rehabilitatsioonivahendid: Mängude kaasamine rehabilitatsiooni on toonud kaasa terapeutiliste mängude ning rakenduste loomise. Neid kasutatakse nii füüsilises kui vaimses rehabilitatsioonis, pakkudes inimestele kaasahaaravaid ning ka tõhusaid ravivõimalusi.
  • Tervislike eluviiside jälgimine ja tervise parandamine: Mitmed mängud ja rakendused on loodud selleks, et parandada näiteks kognitiivseid ning motoorseid oskusi. Lisaks on mitmeid rakendusi, mis aitavad samme lugeda, järgida tervislikemaid eluviise ning mõõta isegi peamisi tervisenäitajaid.
  • Teadus- ja arendustegevus: Mängusektori ja tervishoiu omavaheline koostöö soodustab mängude psühholoogilise mõju uurimist.
  • Sõltuvusega tegelemine: Mängud võivad tekitada sõltuvust, mis on aga osa tervishoiu valdkonnast, millega tuleb tegeleda. Sealjuures aga mängutööstuse keskendumine vaimsele tervisele on toonud kaasa mitmete erinevate vahendite ning teenuste väljatöötamise. Uued teenused on abiks mängusõltuvusega tegelemisel ning tervislike mänguharjumuste edendamisel.
Telekommunikatsioon ja ühendused
Tänapäeval on interneti kättesaadavus oluline mitte ainult mängutööstuses vaid ka pea igas teises sektoris. Internet on saanud niivõrd tavapäraseks osaks igapäevaelust, et vahepeal võib näida, et justkui kõik toimub internetis ning ilma selleta kuidagi ei saa. Tänu interneti populaarsuse kasvule ja heale kättesaadavusele on kasvanud ja muutunud mitmed erinevad sektorid nagu reklaam ning turundus, müük, kinnisvara, finants ning mitmed teised valdkonnad.
Hea internetiühenduse vajalikkus on põhjuseks, miks valdkond areneb kiiresti. Vaatame aga lähemalt, kuidas on muutunud telekommunikatsiooni valdkond:
  • 5G tehnoloogia: 5G-võrkude kasutuselevõtt parandab oluliselt mängukogemust ning on vajalik uute mängutehnoloogiate arendamiseks. 5G ühendused on vajalikud just kiire internetiühenduse jaoks, mis on osaliselt tulnud just tänu mängutööstuse vajadusele madala latentsiga internetiühenduse järele.
  • Nutikad linnad: Kiiremad internetiühendused aitavad kaasa nutikate linnade (smart cities) loomisele, mis integreerivad tehnoloogia rohkem igapäevaellu nii suuremates kui väiksemates linnades.
  • Maapiirkondade areng: Üha enam on kiire internet jõudnud ka maapiirkondadesse, mis aitab sealsetel inimestel olla igapäevaste asjadega kursis, suhelda inimestega läbi interneti ning samuti on võimalik mängida erinevaid mänge. Mitmed mängud, sealhulgas kasiinomängud on maapiirkondades samuti populaarsed. Tänu kiirele internetile on võimalik ka maapiirkondade inimestel võtta ette mõne Eesti kasiino külastamine.
Mängutööstuse kasv ja populaarsus on avaldanud mõju mitmetele erinevatele sektoritele Eestis. Peale t ehnoloogia, tervise, hariduse ning telekommunikatsiooni, on veel mitmeid teisi valdkondi, mida mängutööstus on mõjutanud. Alates tehnoloogilisest arengust kuni majanduskasvu ja ühiskondlike muutusteni on mängutööstusega kaasnevat mõju näha pea kõikjal.
Ei tasu ka unustada põnevaid muutusi ja uuendusi, mis on tänu mängude arengule toimunud finantsmaailmas. Kuna mängude mängimine toimub suuresti ka internetis, siis on üha enam tekkinud turvalisi digitaalseid maksevõimalusi nagu digitaalsed rahakotid ning erinevad võimalused ülekannete tegemiseks. Liigutakse ka krüptovaluutaga maksmise suunas, mille üheks eestvedajaks on erinevad eesti kasiino leheküljed. Lisaks, üha enam on investorite huvi kasvanud ettevõtete vastu, kes toimetavad mängutööstuses. Investeeringute sissevool avaldab positiivset mõju nii innovaatilisusele kui majandusele üldiselt.
Kuigi mängutööstus hõlmab erinevaid omaette valdkondi, mis kõik on seotud tehnoloogiaga, on kõik need valdkonnad mõjutanud teisi. Mängude valdkond aga areneb veelgi edasi ning kahtlemata toob kaasa innovaatilisust, muutusi ja arenguid ka teistes valdkondades. See aga kindlustab Eestile hea positsiooni ühe ülemaailmse liidrina mängude, ehk ka digitaalses valdkonnas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.07.24, 11:28
Kulla hind hüppas uute rekorditeni, 2500 dollari tase on käeulatuses
Kulla hind tõusis nii dollaris kui euros uute rekorditeni. Turgude hinnangul on pärast Föderaalreservi juhi Jerome Powelli esmaspäevast sõnavõttu aina tõenäolisem, et keskpank otsustab juba septembris intressimäärasid kärpida. Just see andis lühiajalist pilti vaadates kullale tõuke ületada maikuus saavutatud tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele