• OMX Baltic0,38%270,87
  • OMX Riga0,36%871,06
  • OMX Tallinn0,19%1 713,65
  • OMX Vilnius0,24%1 058,07
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,18%8 326,35
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • OMX Baltic0,38%270,87
  • OMX Riga0,36%871,06
  • OMX Tallinn0,19%1 713,65
  • OMX Vilnius0,24%1 058,07
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,18%8 326,35
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • 29.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartumaa bussifirmad võivad ühineda

Tartu abilinnapea ja Tarbuse nõukogu esimehe Robert Närska sõnul on bussiettevõtete ühinemise küsimuse tõstatanud Tarbus, kellele kuulub kahjumiga töötavast ja vananenud bussipargiga Liivimaa Bussi aktsiatest kaks kolmandikku. «Tarbuse seisukohalt ei ole ta aktsiad õigesti paigutatud,» lausus Närska.
Samas ei tule Närska sõnul kõne alla ka aktsiatest loobumine, sest sotsiaalselt on linnalähiliine teenindava Liivimaa Bussi säilimine vajalik.
Tarbuse asedirektor Valter Keis ei usu, et juba täna hakatakse välja töötama ühinemisstrateegiat. Samas ei välistanud ta firmade võimalikku ühinemist.
Keisi sõnul sõltub bussifirmade ühinemine poliitilistest otsustest -- kuidas otsustavad omavalitsused ja Tarbuse nõukogu, kuhu tegevjuhtkond ei kuulu. «Tarbusel ühinemist vaja ei ole,» kommenteeris Keis. «Küsimus on aga selles, et kõigis firmades osaleb Tartu linn, kelle elanikud tahavad sõita nii Tallinnasse, Jõgevale kui ka Tartus.»
Liivimaa Bussi direktor Lembo Veidemann ei poolda ühinemisplaane, kuid ta ei olnud alternatiivseid võimalusi nõus kommenteerima enne tänast koosolekut. Liivimaa Bussi juhatuse esimehe ja Tartu maavalitsuse majandusnõuniku Mati Kermase sõnul on ühendamine vältimatult vajalik vaid juhul, kui omanikud ei anna Liivimaa Bussile kinnisavara.
Robert Närska sõnade kohaselt ei ole mõned aastad tagasi toimunud Tartu linna-, linnalähi- ja kaugbussiliinide eraldamine ennast õigustanud, mistõttu tuleks pidada ühinemisläbirääkimisi ka linnale kuuluva linnaliine haldava aktsiaseltsiga Liikor. «Samas on ühe monopoolse firma tekkimine ohtlik sõitjatele,» möönis Närska.
Liikori direktori Sulev Piibari väitel ei ole ühendamisest ametlikult seni juttu olnud. «Minu arvates oleks see ka mõttetu,» lisas ta. Piibari sõnade kohaselt puuduks neli aastat tagasi lahutatud firmade taasühendamisel perspektiiv, kuna tekkinud firmade tegevus on erinev.
«Ilmselt on Tarbuse mõte ühineda enam-vähem jalgadele saanud Liikoriga tingitud Tarbuse soovist hakata sõitma ka linnaliine, kuna rahvusvahelistel liinidel ei ole hakkama saadud,» lausus Piibar. Kolmest Tartumaa bussiettevõttest töötab ainsana kahjumiga linnalähiliine teenindav Liivimaa Buss.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele