Balti riikide transpordiministeeriumite maanteeliiklusosakondade juhtide ja rahvusvaheliste vedude korraldajate kohtumisel otsustati lähitulevikus määrata rahvusvahelistes vedudes osalejatele ühtsed kriteeriumid tehniliste, organisatsiooniliste ja infrastruktuuriliste nõudmiste osas. Otsustati luua transpordiministeeriumite ja vedajate esindajatest ühine töögrupp, mis koordineerib liinivõrgu arengut ja rahvusvahelise bussiregulaarliikluse tulevikku. Esimene töögrupi kohtumine toimub detsembris. Seal on kavas panna paika põhimõtted, mille alusel jätkavad Balti riigid rahvusvahelise bussiregulaarliikluse arendamist.
ASi Mootorreisid tegevdirektori Hugo Osula sõnade kohaselt esitas Eesti kohtumisel oma ettekujutuse nõuetest, millele peavad vastama rahvusvahelised regulaarliinibussid. «Lätile ja Leedule on nende nõudmiste täitmine praegu kindlasti üle jõu käiv,» leidis Osula. Tema väitel aktsepteerisid Mootorreise kui tugevat baasi Baltimaadest lähtuva rahvusvahelise liinivõrgu väljaarendamiseks kõik nõupidamisest osavõtjad. Balti turg on liiga väike, mistõttu kolme väikeriigi eraldi tegutsemisel puudub tulevik, ütles Osula.
Mootorreisidel on tütarettevõtte Riias. Osula kinnitusel otsitakse koostöövõimalusi ka Leedu bussifirmadega.
Mootorreiside juhtkond kohtus novembris Kaliningradi oblasti transpordiministri ja sealse koostööpartneri Köningafto direktoriga. Uuriti võimalusi Kaliningradi oblasti territooriumi kasutamiseks rahvusvahelise liinivõrgu arendamisel. Osula kinnitusel lüheneks Eestist Berliini sõit läbi Kaliningradi oblasti 400 kilomeetri võrra.
«Tegime ettepaneku käivitada protsess, mis võimaldaks piiril vormistada gruppidele transiitviisa,» rääkis Osula.
Tema kinnitusel olid Kaliningradi oblasti transpordijuhid ideest huvitatud, kuna soovitakse saada arvestatavaks transiitmaaks Eesti ja Läti bussivedajate jaoks.
Seotud lood
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.