• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poola on vastu uuele koridorile

Poola transpordiminister Boguslav Liberadzki deklareeris, et valitsus ei luba läbi Ida-Poola rajada ühtegi spetsiaalset autoteed, mis ühendaks Kaliningradi Valgevenega. «Me ei anna nõusolekut ühekski eksterritoriaalseks maanteeks. Samuti ei ole meil kavas sõlmida ühtegi kahe- või kolmepoolset kokkulepet Kaliningradi transiidi kohta,» ütles minister Liberadzki Varssavis pressikonverentsil.
Päev varem oli Venemaa president Boriss Jeltsin teatanud Venemaa kavatsusest tihendada sidemeid Valgevenega. Kirjutanud koos Valgevene presidendi Luka?enkoga alla kahe riigi majandusliku ja sõjalise koostöö lepetele, rõhutas Jeltsin, et ta soovib saada Poolalt nõusolekut uue Kaliningradi ühendustee rajamiseks. Maanteeühendus Kaliningradiga soodustaks Valgevene kaubandust, kuna see tagaks talle ligipääsu Läänemere sadamale.
Kuna Venemaa ainus põhiühendustee Kaliningradiga kulgeb Leedu kaudu, siis on selge, et Venemaa on kogu aeg otsinud selle alternatiivi. Uuest maanteest jääks vähemalt 100 km Poola territooriumile ja sellega ei tahagi Poola nõustuda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Poola välisministeeriumist öeldi, et Venemaa ei ole Poolale seni mingit konkreetset tee rajamise plaani esitanud, kuid et see teema tuleb arutusele Venemaa välisministri Jevgeni Primakovi peatsel visiidil Varssavisse.
Uudisteagentuur PAP teatas välisministeeriumi pressiesindajale Pawel Dobrowolskile viidates, et Poola on saanud tee-ehitusplaanist teada ajakirjanduse vahendusel ning et selle esialgse analüüsi järgi pole ettepanek Poolale soodus.
Kui jätta majanduslikud kaalutlused kõrvale, siis Dobrowolski sõnul meenutab nimetatud maantee paljudele poolakatele 1939. a eelset Saksa natside plaani «koridori» loomiseks samas piirkonnas. Kui Poola sakslaste nõudmisega ei nõustunud, siis sai see üheks ettekäändeks 1939. a invasioonile, mis vallandas Teise ilmasõja. REUTER-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele