Tallinna kaubamaja kommertsdirektori Ants Vasara sõnul kuulub see probleem tarbijakaitseameti kompetentsi. «Kaubanduslikust seisukohast on tegemist kõlvatu teoga,» lausub Vasar.
Mitmetes kauplustes on täiesti uus kaup müüki pandud mitmekümneprotsendiliselt alla hinnatult. See tähendab, et kauba alghind on kujundatud väga kõrge, selgitab Vasar.
«Kui kaup on jäänud seisma, siis see kas ei sobi inimestele või on hind liiga kõrge,» tõdeb ka vanalinna kaupluse Bona Dea tundmatuks jääda sooviv juhataja, kes kaupleb valdavalt mustades toonides nn stiiliriietusega ja meelitab parasjagu ostjaid kuni 60protsendilise allahindlusega. «Püüame mitte miinustesse jääda,» avaldab ta lootust.
Tallinna kaubamajas on allahindluse jaoks välja töötatud kindel strateegia. «Kui inimene tuleb sooduspakkumusega kaupa ostma, ei ole välistatud, et talle satuvad näppu ka teised kaubad,» ei varja Ants Vasar allahindlusele pandud lootusi. «On küllaltki palju sooduspakkumisi, mida teeme koos hankijatega,» lisab ta.
Paar nädalat tagasi ilmus Tallinna kaubamaja sissepääsu kõrvale salapärane numbrikombinatsioon, mis tähistab sel päeval alla hinnatud kaupade arvu.
Et Tallinna kaubamaja eelistab suuremat läbimüüki üksikute kallite esemete müümisele, püütakse Vasara sõnul 95% kaubast iga hinna eest maha müüa. Kõik saab tema sõnul alguse sisseostetud kauba kogusest. «Järgmiseks talveks kindlasti nii palju kaupa ei varu,» on tänu pikale ja külmale talvele edukalt talvekaupadega kaubelnud Vasar järgmise talvehooaja suhtes ettevaatlikult meelestatud.
Teadlikult läheneb allahindlusele ka Soome kaubamaja CitySokose Tallinnas avatud kaubamaja.
CitySokose tegevdirektori Liisi Jauho sõnul kaob ostjatel veebruari lõpus huvi talvekaupade vastu. Jauho lisab, et CitySokosel ei ole tavaks kättejäänud kaupa kusagile edasi või tagasi saata ja seepärast jätkatakse paralleelselt uue kollektsiooni müügiga eelmise hooaja kaupade soodusmüüki.