• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • 08.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinnas kehtivast mootorisõidukimaksust vabanemiseks on veel kuus kuud aega

Tallinnas on alates käesolevast aastast kehtestatud mootorsõidukimaks. Seni ei olnud selge sellise korra rakendusmehhanism. Nüüd on liiklusseadusse tehtud vastav muudatus -- kui kohalik omavalitsus on kehtestanud mootorsõidukimaksu, peab mootorsõiduki juhil lisaks teistele seadusega ettenähtud dokumentidele olema kaasas ka mootorsõidukimaksu tasumist tõendav dokument.
See liiklusseaduse muudatus on ajendanud ka teisi linnu ja valdu mõtlema mootorsõidukimaksu kehtestamisele oma haldusterritooriumil. See on hädavajalik, sest tormiliselt jätkuv autode juurdekasv nõuab ka paremaid teid ja liiklustingimusi. Raha selleks aga on alati nappinud.
Seadus näeb ette ka sellise kontrollmehhanismi, et kui kohalik omavalitsus on kehtestanud mootorsõidukimaksu, siis ei saa mootorsõidukimaksu tasumist tõendavat dokumenti esitamata teha järgmisi õigustoiminguid:

Artikkel jätkub pärast reklaami

-- registreerida mootorsõidukit;
-- teha muudatusi mootorsõiduki registreerimisandmetes;
-- kustutada mootorsõidukit registrist võõrandamise eesmärgil.
Eestis on küllalt palju autosid, eriti aga mootorrattaid, mis pole juba aastaid osalenud aktiivses liikluses. Põhjuseid võib olla väga erinevaid: sõiduki omanik on Eestist alaliselt lahkunud, surnud või loobunud sõiduki kasutamisest, sõiduk on muutunud kasutamiskõlbmatuks, sõiduk (peamiselt mootorrattad) on kas kadunud (kaotatud) või varastatud, kuid arvelt veel maha võtmata (kaasaegses pruugis registrist kustutamata) jms.
Seaduseandja on sellisteks juhtudeks jätnud võimaluse, et auto või mootorratta omanik saaks oma asjad teatud aja jooksul seaduslikult korda ajada mootorsõidukimaksu maksmata. Seaduses on kirjas, et kui mootorsõidukit ei kasutata ega soovita ka tulevikus kasutada, on omanikul õigus mootorsõidukimaksu maksmata kuue kuu jooksul seaduse jõustumisest kustutada mootorsõiduk registrist.
Niisiis on selleks aega 1. septembrini 1996.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele