• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ookean ja Kalbur-F lepivad ehk kokku

Ookeani pankrotihaldurite esindaja vandeadvokaat Aivar Pilv on haige ja pankrotihaldurid Arno Mägi ning Aivar Leismann Londonis.
Pilv kinnitas, et kohtuväline kokkulepe pole siiski veel välistatud. «Olen olnud Kalbur-Fi esindajaga advokaadibüroost Tark & Co pidevalt kontaktis,» rääkis Pilv. «Lähemal ajal peame selgusele jõudma, kas peame neljapäeval kohtuistungi või sõlmime vähemalt eelkokkuleppe.»
Ookeani pankrotihaldurite andmeil on Ookeani üheksa laeva müüdud Kalbur-File liiga odavalt ning nad andsid 29.01.96 Tallinna linnakohtusse hagi tunnistada laevade müügitehing kehtetuks. Linnakohus lükkas 11.04.96 eelistungi edasi, sest pooled olid alustanud kohtuvälise lahendi saavutamise läbirääkimisi. Kohtuistung jätkub täna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ookeani pankrotihaldurid küsivad Kalbur-Filt kompensatsiooni kuni 20 miljonit krooni, viimaste läbirääkimiste kohaselt nõustus Kalbur-F maksma 8,5 miljonit krooni.
Londonis viibivat Mägi ei rahulda Kalbur-Fi pakutud 8,5 miljonit krooni. «Kui neilt asjalikumat pakkumust ei tule, pole meil enam mõtet läbi rääkida,» sõnas Mägi. «Oleme oma esitatud hagis kindlad, kuigi mõistame, et tegelikult oleks kompromiss mõlemale poolele kasulikum.»
Mägi ja Leismann püüavad Londonis leida lahendust Ookeani laevale Palamus, mis on üheaegselt India ja Eesti laevaregistris. «Meie eesmärk on saada Palamus Ookeanile tagasi, sest formaaljuriidiliselt kuulub laev Ookeanile, mitte India ja Ookeani ühisfirmale,» kinnitas Mägi.
Pankrotihaldurid loodavad laeva eest saada vähemalt vanarauahinna. «Poleks paha ligi miljon krooni pankrotipessa tagasi tuua,» lisas Mägi. «Palamusel pole meeskonda peal, laev lihtsalt seisab. Samas möllavad seal India sadamas mussoontuuled, on oht, et alus läheb põhja.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele